Hesabım
Projeksiyon perdesi satın almadan önce bilinmesi gerekenler.
BU MAKALEDE
- Ekran Montajı
- Ekran Seçimi
- Bakım ve hususlar
- En Boy oranı hakkında daha fazla bilgi
Bir projeksiyonsatın alırsanız, büyük olasılıkla bir perdeye de ihtiyacınız olacaktır. İşte sizin için en iyi ekranı nasıl bulacağınıza dair kısa bir tur.
İlk olarak, bir dizi ekran üreticisi var, ancak bu makalenin amaçları için bunlardan dördüne atıfta bulunacağız daha sonra sitelerini ziyaret edebilirsiniz. Ancak bu makalenin geri kalanını okuyana kadar bunu yapmayın!
Bu şirketlerin her biri çeşitli ekran kumaşları ve montaj seçenekleri sunar. Ekran ve montajın bir kombinasyonu, özel ihtiyaçlarınız için doğru olacaktır. Mükemmel ekran çözümünü belirlemek için şu adımları izleyin:
Birinci adım: bir montaj tipi seçin
Projeksiyon perde üreticilerinin web sitelerinin her birini kontrol ederek, sundukları montaj seçenekleri hakkında iyi bir fikir edinebilirsiniz ya projeksiyon perde ile güncel haberlerimizi kontol edebilirsiniz. Sizler için en güzel projeksiyon cihazları ve perdeleri yayınlıyor, incelemelerde bulunuyoruz. Projeksiyon perdesinin çeşitli türleri vardır. Sabit çerçeve (fix frame) montajları, ekranı sert ve belirli bir konumda tutacaktır. Çerçeve bir duvara monte edilebilir veya tüm montajın hareket ettirilebilmesi için standlara yerleştirilebilir. Sabit çerçeve (fix frame) montajları, ekranın her zaman kullanılmak üzere ayarlanmasını ve açılıp kapanmasını umursamıyorsanız pratik bir çözüm olabilir.
Sabit çerçeve (fix frame) seçeneklerine ek olarak, satıcıların her biri, tavanın yakınındaki bir duvara, tavanın kendisine veya hatta tavana gömülü olan geri çekilebilir "Storlu Perdeler" ekran montajlarına sahiptir. Motorlu perdeler ("elektrikli ekranlar") bir düğmeye basarak yükseltilebilir ve indirilebilir. Manuel geri çekilebilir ekran montajları tipik olarak yay gerginliği ile çalışır. Daha ucuzdurlar ve elle indirilip kaldırılabilirler.
Storlu ve Motorlu perde montajlarının avantajı, elbette kullanılmadığında ekranın kaybolabilmesidir. Oda özel bir sinema odası ise, bu gerekli olmayabilir. Ancak çok amaçlı bir oda ise, kullanılmadığında ekrandan kurtulma yeteneğine sahip olmak değerlidir.
Bu makaleyi okumayı bitirdikten sonra, her satıcının web sitesine tıklayın, sundukları bağlantı elemanlarını inceleyin ve sizin için en mantıklı olan bir montaj sistemi bulun.
İkinci adım: Bir kumaş veya Ekran Tipi seçin
Projeksiyon perde kumaşları özel katmanlardan oluşmaktadır. Ucuz perdelerde bu özel katmanlar olmaz. Bu perdelerin fiyatları uygun fakat görüntü kaliteleri çok düşüktür. Projeksiyon cihazından iyi bir performans almak istiyorsanız projeksiyon gibi perdeyide iyi seçmelisiniz. Satıcılar bu konuda sizi ürün konusunda yönlendirebilir bu yüzden bu makale sizin için önemli olacak.
Ekonomik ucuz perdeler, cam tozlu yüzey bahsedilen perdeler aynı zamanda insan sağlığına zarar verebilir. Ürünlerde pot ya da dalgalanmalar görebilirsiniz.
Ekonomik perde çözümü:
,
Ekran malzemesi hemen hemen tüm uzaktan beyaz görünüyor. Ancak farklı kumaşların farklı özellikleri vardır ve ihtiyaçlarınız için en uygun olanı seçmelisiniz. Bunları çözmenize yardımcı olmak için, aşağıdaki soruların her birini düşünün:
Projeksiyon Perde Kumaş Örnekleri:
ALR ve CLR Perdeler Sabit Çerçeveli Gündüz Perdesi
Bu perdeler lamba ya da gün ışığını kesen minimum seviyeye indiren perdelerdir.
ALR Perde satın alırken ekonomik ucuz perdelerden uzak durmanızı tavsiye ediyoruz.
Kazanç (GAIN) : bir ekran kumaşı için önemli bir performans faktörü, "kazanç" olarak adlandırılan şeydir."Bu çok basit bir kavramdır. Bazı ekran malzemeleri ışığı her yöne eşit olarak yansıtacaktır. Bunu yaptığında, "hiçbir kazanç" olduğu söylenir."Eğer bir ekran hiçbir kazanç varsa, ekranda gördüğünüz resmi görüş açısı ekran var ne olursa olsun aynı bakacağız. Bu nedenle, birkaç kişi resmi ekrana farklı açılardan izliyorsa, hepsi aynı parlaklık seviyesinde aynı resmi görecektir.
Yüksek kazanca sahip ekran malzemeleri, görüntüleme alanının merkezine doğru daha fazla ışık yansıtacak ve odanın kenarlarında oturan insanlara daha az ışık yansıtacaktır. Bu olduğunda, seyircinin ortasında oturan insanlar parlak bir resim görecek ve yanlara doğru oturanlar daha sönük bir resim görecek. Bu etkiyi kendiniz görebilirsiniz; merkezden görüş alanının yanına doğru hareket ederken, resmin daha sönük hale geldiğini fark edebilirsiniz.
Ekranlar farklı kazanç faktörlerine sahiptir: bazıları çok yüksek kazanç, Diğerleri ılımlı ve diğerleri düşük kazanç. Kazanç derecesi, 1.0 (veya "birlik kazancı") gibi sayılarla belirtilir"), 1.3, 1.5, 1.8, 2.0, 2.5, vb. Kazanç sayısı arttıkça, resmin parlaklığı kafa kafaya bakıldığında yoğunlaşır ve merkezden yana doğru hareket ettikçe daha dramatik bir şekilde düşer.
Tüm bu ne anlama geliyor? Uzun ve dar bir odada oturan bir kitleniz varsa, yüksek kazançlı bir ekran kullanmak mantıklıdır, çünkü kitlenizin oturduğu alandaki aydınlatmayı yoğunlaştırır. Bununla birlikte, izleyici ekrana geniş açılarda oturuyorsa, dışarıdakilerin karartma etkisini yaşamaması için düşük kazançlı bir kumaş kullanmak istersiniz.
Geçmişte, yüksek kazançlı ekranlar önemliydi çünkü projeksiyonışık çıkışı nispeten düşüktü. Görüntü parlaklık yani herhangi bir destek bekliyoruz. Bununla birlikte, bugünün projektörleri gerçekten çok parlaktır ve yeterli ışık çıkışına sahip bir projektörünüz varsa, daha geniş bir görüş açısında daha düzgün bir görüntü verdikleri için kazanç veya düşük kazançlı bir ekranla gitmek en iyisidir.
Mümkün olan en iyi ev sinema sistemlerini Kuran videofiller düşük kazançlı ekranlara gider. Bazı üreticiler, ev sineması için ideal olarak belirledikleri ekran ürünlerine sahiptir. Örneğin, Da-lite ya da Projecta Cinema Vision malzemesi, Stewart Studio-Tek gibi 1.3 kazancıdır. Her ikisi de ev sineması kullanımı için popüler olmuştur. Bununla birlikte, Draper ve VUTEC de rekabetçi kumaşlar sunmaktadır. Ülkemizde bahsedilen kalitede satılan perdeler BestVision, Projecta, ElitScreeni Projectorpark, Screenint gibi markalardan. Bazı markalar proje bazlı ürün getirdiklerinden dolayı her zaman stok olmayabilir. Bu yüzden dağıtım yapmayan, stoklu çalışmayan markaları ulaşamanız zor olduğu için listemize eklemiyoruz. Bu ürünler sipariş üzerine tedarikçilerinden 4-6 hafta arasında teslim edilebilir.
Kazanç (Gain) konusunda yazdığımız makaleyi okumak için TIKLAYINIZ
Akustik şeffaflık. Akustik şeffaf bir kumaş ihtiyacınız olup olmadığını dikkate almak bir faktördür. Bu, sesin doğrudan ekranın arkasına monte edilmiş bir hoparlörden geçmesine izin verecek olanıdır. Sol, orta, sağ ve iki surround hoparlöre sahip bir surround ses sistemi kuruyorsanız, merkez hoparlör en iyi efekti elde etmek için doğrudan ekranın arkasına yerleştirilebilir. Akustik olarak şeffaf bir ekranınız yoksa, bozulmayı önlemek için orta hoparlör ekranın üstüne veya altına yerleştirilmelidir.
Dört satıcı da akustik olarak şeffaf olan bir veya daha fazla kumaş yapar. Etki, kumaşın binlerce son derece küçük delikle delinmesiyle yaratılır. Hoparlörü doğrudan ekranın arkasına monte etmeyi düşünüyorsanız, satıcınıza akustik olarak şeffaf bir malzemeye ihtiyacınız olduğunu belirttiğinizden emin olun.
Bakım ve temizlik. Bazı ekran kumaşları sabun ve su ile temizlenebilir. Diğerleri herhangi bir hasar veya izden korunmalıdır, çünkü bunları temizlemek için yapılan herhangi bir girişim kumaşa ek hasar verecektir. Bu nedenle, ekranınızı bir iş sunumu alanında ayarlıyorsanız, sunum yapanların işaretçi olarak açılmamış bir kalem kullandıklarında ekran yüzeyini yanlışlıkla işaretleyeceğini veya bir nokta oluşturmak için ekranı bir cetvelle tokatlayacağını tahmin etmelisiniz. Böyle bir ortamda, kolayca temizlenebilen bir ekran kumaşı seçmek önemlidir. Öte yandan, bir ev sineması ayarında geri çekilebilir bir montaj kullanıyorsanız, ekran dikkatsiz hasara karşı daha az duyarlı olacaktır ve bu önemli olmayabilir.
Ekran boyutu.
Bazı insanlar ev sineması ekranları için ideal görüntüleme mesafesinin ekranın genişliğinin 1,5 katı olduğunu söylüyor. Bu nedenle, ekranı on iki feet mesafeden görüntülemeyi planlıyorsanız, ekran sekiz feet genişliğinde olmalıdır. Bu formül yanlıştır. Aslında, tüm formüller yanlıştır. Görüntüleme mesafesine göre ekran boyutu tamamen kişisel bir zevk meselesidir, tıpkı bazı insanlar bir sinemanın ilk sırasına oturmayı sever ve diğerleri mümkün olduğunca geriye oturmayı sever. Bununla birlikte, yakın mesafeden büyük bir ekrana bakıyorsanız, gözlerinizin tüm görüntüyü bir kerede çözemeyeceğini ve eylemi yakalamak için hareket edeceğini unutmayın. Bu, bir filmin iki saatlik süresi boyunca rahatsız edici olabilir. Sizin için önemli olan sertifikalı, pürüzsüz yüzey, kullanım alanına göre gain değerini gerçek bildiren markalardan alışveriş yapmak.
Herhangi bir projektörün yalnızca sabit miktarda ışığa sahip olduğunu unutmayın. Bu nedenle, bu ışığı daha geniş bir alana yayarsanız, tüm bu ışığı daha küçük bir alana odaklarsanız, resim daha az parlak görünecektir. Yapılan yaygın bir hata, mümkün olan en büyük ekranı seçmek ve projektörün mükemmel bir görüntü elde etme yeteneğini aşmaktır. Yine de bu bile bir zevk meselesidir. Bazı insanlar biraz daha az parlak ve daha düşük kontrastlı daha büyük bir görüntüyü tercih eder. Diğerleri parlaklık ve kontrast maksimize etmek için görüntü boyutunu sınırlamak için tercih eder.
En boy oranları.
Tüm satıcılar, hem 4:3 hem de 16:9 en boy oranlarında çeşitli boyutlarda ekranlar sunar. (En Boy oranı, genişliğin ekranın yüksekliğine oranıdır. Standart televizyon 4:3'tür. Yeni geniş ekran yüksek çözünürlüklü televizyon formatı (HDTV) 16:9'dur. Bugün çekilen filmlerin çoğu 16: 9'dan daha geniştir) aslında, istediğiniz boyut ve özel en boy oranına göre çok sayıda kumaş kesebilirsiniz. Soru şu ki, kurulumunuz için doğru olan nedir?
Bu en boy oranı sorunu biraz dikkat gerektirir. İlk olarak, bu gerçeğe odaklanalım:hemen hemen tüm LCD ve DLP projektörlerinin yerel bir 4:3 En Boy oranı vardır (yani, 4: 3, LCD panellerin veya projektörün içindeki DLP yongalarının en boy oranıdır). Mevcut istisnalar (a) yerel 16:9 LCD panellere sahip benzersiz Sony VPL-VW10HT ve (b) yerel 5:4 (1280 x 1024) olan çoğu SXGA çözünürlüklü projektördür.
Şimdi, yerel bir 4:3 ekrana sahip bir projektörünüz varsa, projektörünüzün maksimum ışık çıkışını ve maksimum çözünürlüğünü ekrana almak için, yansıtılan görüntü 4:3 olmalıdır. Bu, HDTV 16:9 geniş ekran formatının en iyi görüntü kalitesini üreteceği mantığına tamamen aykırıdır. Ancak gerçek şu ki, yerel bir 4:3 projeksiyonkullanarak 16:9 görüntü görüntülediğinizde, projektörün toplam piksel dizisini ve ışık çıkışını kullanmıyorsunuz. Ekranın bir kısmı 16:9 formatını elde etmek için maskelenmiştir. Bu, hepimizin aşina olduğu bir 4:3 ekranında yatay siyah çubuklar üretir. Ancak görüntünün genişliği genellikle her iki formatta da aynıdır. (Bu kuralın istisnaları için aşağıdaki nota bakın.)
4: 3 materyalini görüntülemeyi düşünüyorsanız, normal TV programları, bantları ve DVD'leri kaydırıp tarayın veya bilgisayar tarafından oluşturulan veriler ve grafikler olsun, 4:3 ekranını kullanarak ve doldurarak yerel 4:3 projektörden maksimum performans elde edersiniz.
Tabii ki, 16:9 ekranını kurma ve Projektörü 16:9 malzeme görüntülendiğinde dolduracak şekilde ayarlama seçeneğiniz var. Bununla birlikte, 4:3 kaynağına geçtiğinizde, yansıtılan görüntü genellikle ekranın üst ve alt kısımlarını aşar. Zoom lensin menzili içinde ayarlanırsa, zoom 4:3 görüntüsünü ekranın üst ve alt kısmına sığacak şekilde küçültmek için genişletilebilir. Daha sonra yanlarda siyah çubuklar ve ortada tam bir 4:3 görüntüsü olacak.
Buradaki sorun, 4:3'ün bir 4: 3 projektörün üretebileceği en yüksek çözünürlük formatı olmasıdır. Bu şekilde, bu formatta en büyük görüntüyü elde etmek için ayarlayabilirsiniz. 16:9 kaynak malzemesine geçtiğinizde, projeksiyonLCD veya DLP ekranın bir kısmını maskelediğinden, 4:3 ekranınızdaki görüntünün üst ve alt kısımlarındaki siyah çubuklarla bir görüntü oluşturmanıza izin vermek en etkilidir.
Not:piyasada hem 4:3 hem de 16: 9 yerel formatlara sahip olduğunu iddia eden birkaç projeksiyonvar. Hem 4:3 hem de 16:9'da aynı görüntü genişliğini yansıtan standart 4:3 projektörlerin aksine, bunlar daha geniş bir 16:9 görüntüsü atar. Bu etkiyi elde etmek için, 4:3 görüntünün piksel dizisini ve çözünürlüğünü yapay olarak azaltırlar, böylece 16:9 görüntünün daha geniş görünmesini sağlarlar. Görüntü biraz daha geniş olmasına rağmen, projektördeki ışık motorunun verimsiz bir kullanımıdır.
Bu şekilde davranan projektörler için, yukarıdaki ekran tartışması geçerli değildir, çünkü 4:3 formatının çözünürlüğü projektörde DAHİLİ olarak tehlikeye atılmıştır. Bu nedenle, bu projektörler için, bunları 16: 9 ekranla eşleştirmek daha mantıklıdır.
Özet
Projeksiyon perde web sitelerinde biraz dolaştıktan sonra, mevcut montaj sistemleri ve amaçlarınız için en iyisi hakkında iyi bir fikir edinebilirsiniz. Ayrıca, ekranınızın (a) düşük kazanç veya yüksek kazanç, (b) akustik olarak şeffaf ve (c) temizlenmesi kolay olması gerekip gerekmediği konusunda iyi bir fikir edinebilirsiniz. Ayrıca, istediğiniz ekran genişliğine ve en boy oranına karar verin.
Ne istediğinizi öğrendikten sonra, zaman kaybetmeden alışveriş yapabilirsiniz. Bunu yapmanın hızlı bir yolu, bu sitedeki ürünlere bakabilir, uzmanımızdan destek alabilirsiniz.
Bu iş için doğru ekranı ve montajı satın almak biraz araştırma gerektirir, ancak bu çabaya değer. Bu kılavuzun size zaman kazandıracağını ve en iyi ürün çözümünü bulmanıza yardımcı olacağını umuyoruz!