Hesabım
Bir Ev Sineması Projeksiyonu Nasıl Satın Alınır? Bölüm 1
BU MAKALEDE
- Giriş
- Neden Projeksiyon
- Projektörün içinde ne var
- Projeksiyon Işık Kaynakları
- Projeksiyon Ekran Teknolojileri
- Projeksiyon Ekranları
Bu makaleyi okuyorsanız, ya ilk projektörünüz için pazardasınız ya da bilginizi genişleten tomurcuklanan bir ev sineması meraklısısınız. Her iki durumda da, yardım etmekten mutluluk duyarız. Ev projeksiyonu izlemenin sevinçleri harika ve çok olur, ancak bir flatpanel TV satın almakla aynı şey değildir. Ön projektörler, uygun şekilde eşleşen bir ekran içeren iki parçalı bir sistemin parçasıdır. Ve durum için doğru Projektörü bulma seçerek üç farklı potansiyel ışık kaynağı ve üç farklı görüntüleme teknolojileri arasında anlamına gelir. Her salon he oda birbiririnden farklı olduğu için kullanılacak cihazlarda farklılık gösterecek. Bunun yanında kullanılacak projeksiyon perdesi görüntüyü kusursuz almak cihaz seçmek kadar önemlidir. Kaliteli bir perde almazsanız seçtiğiniz cihazın bir önemi olmaz.
Bu iki bölümlük makalede, bilmeniz gereken her şeyi size öğreteceğiz. Burada "bir ev sineması Projektörü Nasıl Satın Alınır, Bölüm 1: lensin arkasında", projektörün farklı bölümleri ve projeksiyon ekranlarındaki bazı temel bilgiler hakkında her şeyi öğreneceksiniz. "Bir ev sineması Projektörü Nasıl Satın Alınır, Bölüm 2: yeni ev Sinemanıza adım adım" bölümünde, bir projektör satın alma sürecinde size rehberlik edeceğiz: atış mesafenizi, ekran boyutunuzu ve parlaklık gereksinimlerinizi nasıl belirleyeceğiniz; hangi projektör özelliklerinin en çok arzu edildiği; ve Projectorcentral'ın kapsamlı projektör veritabanını nasıl kullanacağınız O yüzden devam edelim!
Neden Projeksiyon?
Yerel sinemanızın sıcak, nostaljik hatırlatıcısından 100 inç veya daha büyük bir ekranla aydınlatılan karanlık bir ev sinemasının daha fazla yararı var. Basitçe söylemek gerekirse, film izlemek veya video oyunları oynamak söz konusu olduğunda, daha büyük her zaman daha iyidir. Büyük bir yansıtılan görüntüden uygun bir mesafede oturmak, çevresel görüşünüzün daha fazlasını içerir, çoğu televizyonda kaybolan ayrıntıları görmenizi sağlar ve sizi 75 veya 85 inçlik bir düz panel ile bile mümkün olmayan bir şekilde hikayeye emer. Cineplex'te yaptığınız gibi telefonunuzu kapatma isteğiniz varsa, film izlemeyi gerçek bir kaçış haline getirir.
Hiçbir panel televizyon, dev, yansıtılan bir görüntünün daldırılmasını ve katılımını yenemez.
İşte deneyebileceğiniz basit bir gösteri. Pencerenizin yanında durun ve tüm eylem ve ihtişamıyla açık hava sahnesine katılın—genişliği, derinliği ve genişliği. Bahçede oynayan çocuklar, ağaçların arasından esen rüzgar, sokakta vızıldayan arabalar. Şimdi 10 metre geri çekil ve aynı pencereden bak. Sahne ve karakterler aynıdır, ancak gerçekçi olmaktan daha az küçülür ve bunları bir resim çerçevesinden görüntülüyorsunuz. Bu, çoğu insanın ortalama izleme mesafesinden 55 veya 65 inçlik bir TV'de nasıl izlediğidir. Gerçekten gördükleri şey, içinde dans eden küçük, animasyonlu figürlerle bir pencereyi çevreleyen ev mobilyalarının bir görüntüsüdür. Bu yüzden hiç kimse bir sinemada olmak için televizyon izlemekle hata yapmazdı.
Öte yandan, düzgün bir şekilde yürütülen bir projeksiyon ev sineması, tiyatro deneyimini ve yüksek katılım seviyesini taklit etmede çok etkilidir. Ve projektörler—şimdiye kadar—100 inç diyagonal veya daha büyük resimler elde etmek için inç başına en uygun maliyetli yol olmaya devam ediyor.
Yansıtılan görüntüler hakkında özel olan başka bir şey var, muhtemelen sadece filmlere gitmekten sezgisel olarak bildiğiniz bir şey. Gözlerinizi parlak, yayıcı ışıkla patlatan bir televizyonun aksine, bir projeksiyon ekrandan bir yansıma olarak size gelir. Hayat onlara seken ortam ışığını gördüğümüz birçok nesnenin görünümü böyle. Sonuç olarak, yansıtılan görüntülere daha doğal görünümlü, organik bir kalite var. Daha az görüntüleme yorgunluğu yaşarsınız ve resim, sinemaseverlerin takdir ettiği film benzeri ve gerçekçi estetiği daha iyi aktarır.
Şimdi, bazılarınızın " Tamam, bu harika. Ama film gecesi için bir kase patlamış mısırla çömelmediğimde, ışıklar açıkken TV izlemeyi seviyorum. Bunu projektörle yapamazsın."
Karanlık bir odada herhangi bir projektörden her zaman en iyi performansı elde edeceğiniz doğrudur. Ancak, en son ortam ışığı reddeden ekranlarla eşleştirilen günümüzün daha parlak projektörleri, yüksek ortam ışığında günlük bir TV gibi çalışabilir. Sadece bu amaç için sıfırdan tasarlanmış yeni bir ultra kısa mesafeli oturma odası Projektörü bile var. Daha sonra ALR ekranları ve bu özel ust projektörleri hakkında daha fazla şey söyleyeceğiz.
Projeksiyonun içinde ne var?
Projeksiyon satın alma sürecine girmeden önce, parçalarını ve nasıl çalıştıklarını anlamanız yararlı olacaktır.
Projeksiyon terimlerini anlamanız için daha kapsamlı sözlüğümüze bakmak için tıklayınız
En basit terimlerle, her modern dijital projektörün üç ana bileşeni vardır:
- Görüntü için ışık oluşturan bir ışık kaynağı. Bugünün projektörlerinde bu geleneksel bir lamba, bir lazer diyot Bankası veya bir LED Bankası (ışık yayan diyotlar) olacaktır.
- Video kaynağı sinyaline dayalı bir görüntü oluşturan bir görüntüleme çipi veya çipler. Bu genellikle tek bir dijital ışık projeksiyonu (DLP) mikromirror cihazı, üç LCD (sıvı kristal ekran) paneli veya üç LCoS (silikon üzerinde sıvı kristal) yongası olacaktır.
- Aksi takdirde siyah-beyaz bir görüntü olacak ve görüntüyü ekrana yansıtmak için renk tanıtmak için kullanılan bir lens ve ilişkili optik elemanlar.
Her ışık kaynağının, her görüntüleme teknolojisinin yaptığı gibi kendi özel güçlü yönleri ve sınırlamaları vardır. Ve lenslerin kendine özgü özellikleri vardır.
Projeksiyon Işık Kaynakları
Teknik Konuşma makalemiz "lamba, lazer veya LED projeksiyon: hangi ışık doğru?"projektör ışık kaynakları ve farklılıkları üzerinde derin dalış verir. İşte hızlı bir genel bakış.
Lambalar. Geleneksel lambalar, Karanlık Oda görüntüleme uygulamaları için hem maliyet hem de etkinlik nedeniyle ev sineması peyzajına hala hakimdir. 100 ila 150 inç arasında büyük bir ekranda keskin görüntüler elde etmek için yeterince parlak oldukları belirtilebilir, ancak projektörün temel siyah seviyesi ve kontrastı makul olmayan bir şekilde gri ve bulanık görünecek kadar parlak değildir. Bir lamba projektörünün parlaklığı, karanlık malzeme üzerinde daha iyi kontrast sağlamak için lambanın çıkışını kısmen kapatan dinamik bir iris ile sahneden sahneye kolayca hafifletilir.
Kötü yanı nedir? Lambalar sıcak çalışır, yaşlandıkça renk dengesinde hafifçe sürüklenir (bu nedenle mükemmel doğruluğu korumak için projektörün daha sık kalibrasyonunu gerektirir) ve sonunda değiştirilmesi gerekir. Çoğu, yarı ömürlerine veya yeni bir lambanın parlaklığının yarısına ulaşmadan önce projektörün en parlak görüntü modunda yaklaşık 4.000 saat görüntüleme için derecelendirilmiştir. Projektörü tam güçte çalıştırmanız gerekmiyorsa bu süre uzatılabilir, ancak lamba yarı ömre ulaştığında değiştirilmelidir. Satın almak istediğiniz herhangi bir model için lambanın değiştirme maliyetini kontrol etmek isteyeceksiniz, böylece ne için olduğunuzu bileceksiniz. Birçok kişi lambalarını yarı ömre kadar iter, ancak bunu yapmak, yeni projektörde gördüğünüze kıyasla parlaklığı belirgin bir şekilde etkiler.
Projeksiyon lambalarının, Projektörü orijinal parlaklığına geri yüklemek için periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Kaç değiştirme, kullanım saatlerine ve projektörün ne kadar parlak çalışacağına bağlıdır. (Resim epson'un izniyle.)
Lazer. Katı hal lazer ışık motorları, ticari projektör pazarını hızla ele geçiriyor. Projektörün 20.000 saatlik ömrü boyunca herhangi bir lamba değiştirmesi gerekmediğinden ve düşük veya hiç bakım gerektirmediğinden, nedenini görmek kolaydır. Bununla birlikte, bu projektörlerin çoğunda kullanılan mavi lazer modüllerinin maliyeti düşmeye devam ederken, lazer henüz ev sineması arenasına güçlü bir şekilde nüfuz etmemiştir. Sony ve JVC, en üst düzey modellerini sürmek için lazerler kullanıyor, Ancak ev sinemasını hedef alan bazı düşük fiyatlı lazer projektörlerin, renk gamı, renk doğruluğu ve kontrast açısından benzer fiyatlı lamba tabanlı modellerin çok altında performans gösterdiğini kanıtladı. Lambayı değiştirme korkusu Lazeri listenize koymak için yeterliyse, ürün incelemelerini dikkatlice okuduğunuzdan ve ev sineması için en başından beri tasarlanan projektörlere sadık kaldığınızdan emin olun. Benzer Karanlık Oda performansı elde etmek için lamba tabanlı modellere kıyasla önemli bir prim ödemeye hazır olun.
Tipik bir tek Lazerli projektör, ışığı sarı üretmek için bir fosfor tekerleği ile karşılaşan mavi bir lazere sahiptir ve daha sonra kırmızı ve yeşil bileşenlere ayrılır. (Görüntü maxell'in izniyle.)
Bununla birlikte, Amacınız projektörünüzü aydınlatılmış aile odanızda bir TV yerine kullanmak ise, en yeni nesil 4K ust lazer projektörleri bu kuralın önemli bir istisnasını temsil eder. Bu senaryoda, lazerden gelen yüksek parlaklık bir artıdır. Benzer şekilde, düşük siyah seviyedeki potansiyel sınırlamaları orta ila parlak ortam ışığında fark edilmez ve en iyi modeller, uygun bir ALR ekranı ile eşleştirildiğinde hem Karanlık Oda hem de parlak oda görünümünde kabul edilebilir bir kontrast sağlar.
ÖNCÜLÜK. LED'ler, serin çalışma ve lazer gibi projektörün ömrü boyunca asla değiştirilmesi gerekmeyen kompakt bir ışık kaynağı sağlama avantajına sahiptir. Bu, evrak çantası veya hatta cep dostu taşınabilir DLP projektörler için ideal hale getirir, biraz daha büyük carry - along yaşam tarzı projektörlerinden bahsetmez. Ne yazık ki, nadir istisnalar dışında, temel parlaklık sınırlamaları ve Led'lerden doğal olarak geniş ışık yayılımı, bu teknolojinin ciddi büyük ekranlı ev sineması için gerekli olan yumruk türünü sunmasını engelledi. Bu ifade, Led'lerden gelen ışığın bir lambadan gelen ışıktan daha parlak olarak algılandığı sık sık tekrarlanan gerçeğini bile hesaba katar-burada okuyabileceğiniz bir fenomen . Ancak, "lazer vs LED: gelecekte ne var?"üreticiler çözümler üzerinde çalışıyorlar ve şimdi LED ışık motorlarına sahip ilk tam eğimli ev sineması projektörlerini görmeye başlıyoruz. Gelişmekte olan herhangi bir teknolojide olduğu gibi, satın almadan önce bizden ve diğer uzmanlardan olumlu eleştiriler aldığınızdan emin olun.
Projeksiyon Ekran Teknolojileri
ProjectorCentral, bu konuda yararlı ve ayrıntılı bir kaynak sağlayan "LCD, LCoS veya DLP: Projektör görüntüleme teknolojisi seçimi" başlıklı derinlemesine bir teknik Konuşma makalesine sahiptir. İşte temel bilgiler.
DLP. Her tür ve boyuttaki projektörlerde bulunan en popüler teknoloji olan dijital ışık projeksiyonu, projeksiyon dünyasında devrim yaratan Texas Instruments'ın bir icadıdır. DLP projektörleri, DMDs veya dijital Mikromirror cihazları olarak adlandırılan bir veya daha fazla elektromekanik görüntüleme cihazı kullanır. Bunlar, ışık kaynağına bir dizi küçük, piksel boyutunda ayna sunar-sadece 1.38 inç genişliğinde yerel bir 4K çözünürlüklü DMD'DE 8.3 milyon kadar. Aynalar her biri kendi direklerinde döner ve bir ışık noktasını ekrana yönlendirmek veya ışık emici bir alana atmak için bağımsız olarak konumlandırılabilir, böylece bu pikseli karanlık bırakır. Aynalar, pikselleri gerektiği gibi aydınlatmak veya koyulaştırmak için farklı hızlarda salınır.
DLP projektörleri, iki konum arasında bağımsız olarak dönen piksel boyutlu mikro aynalarla kaplı Dmd'leri kullanır. (Kaynak: Texas Instruments)
Görüntünün kırmızı, yeşil ve mavi renk bileşenlerini aynı anda sunmak için üç DMD kullanan bazı üst düzey ticari ve dijital sinema DLP projektörleri olsa da, DLP projektörlerinin büyük çoğunluğu maliyetten tasarruf etmek için tek bir DMD çipi kullanır. Bu, tüketicilere nispeten düşük fiyatlarla çok yüksek kaliteli ev sineması ve taşınabilir projeksiyon sağlar, ancak aynı zamanda DLP ve diğer görüntüleme teknolojileri arasında renk oluşturma açısından önemli bir ayrım oluşturur. Bu üst düzey DLP projektörleri gibi, LCD ve LCoS tabanlı ev sineması projektörleri de aynı anda kırmızı, yeşil ve mavi öğeleri sunmak için üç ayrı çip kullanır; bu da üst üste bindirilir ve tam renkli bir görüntüde birleştirilir. Bununla birlikte, tek çipli DLP projektörleri, beyaz ışığı (en azından) kırmızı, yeşil ve mavi filtrelerle yarı saydam bir çıkrıktan geçirerek bu bireysel renkli görüntüleri sırayla sunar. Görüntünün farklı renk bileşenleri o kadar hızlı sunulur ki, göz onları bir araya getirir ve onları tam renkli olarak görür.
1 çipli DLP projektörler genellikle ekrandaki farklı kırmızı, yeşil ve mavi renkli görüntüleri sırayla yanıp sönmek için bir renk filtresi tekerleği kullanır; bu o kadar hızlı olur ki gözlerimiz onları tam renkli bir görüntüde bir araya getirir. (Kaynak: Yükseltme Dergisi)
Herhangi bir projektörde sıralı bir renk tekerleğinin kullanılmasına eşlik eden iki olası dezavantaj vardır: (1) bazı nesnelerin kenarlarında gökkuşağı benzeri bantlamanın görünebileceği gökkuşağı eserleri potansiyeli; ve (2) eşit olmayan beyaz ve renk parlaklığı, bazı renklerin daha az doygun veya doğru görünmesine neden olabilir. Bazı izleyiciler gökkuşaklarına diğerlerinden daha duyarlıdır ve bazı projektörler tasarımlarından dolayı daha fazla gökkuşağı üretir. Neyse ki, Optoma, BenQ ve ViewSonic de dahil olmak üzere büyük DLP ev sineması Projektörü markalarındaki mühendisler, modern projektörlerde gökkuşağının nasıl en aza indirileceğini anladılar. Yine de, bu fenomeni her zaman incelemelerimizde rapor ediyoruz ve gökkuşağına karşı hassassanız veya olup olmadığınızı bilmiyorsanız, bir iade veya takas kabul edecek saygın bir perakendeciden satın almanız gerektiğini her zaman tavsiye ediyoruz.
Bu arada, renk ve beyaz parlaklık konusu biraz tartışmalı olmaya devam ediyor. Her 1 çipli DLP projektör, beyaza kıyasla daha düşük renk parlaklığından muzdarip değildir, ancak bu, ANSI lümenlerini ve genel parlaklığı artırmak için renk tekerleğinde net (beyaz) bir segment kullanan modellerde gerçek ve gösterilebilir bir olgudur. DLP'NİN parlak renk teknolojisine sahip projektörler genellikle beyaz/renk parlaklık dengesini ayarlamak için bir kontrole sahiptir. Bununla birlikte, bu DLP eksikliğinden kaynaklanan tüm eleştiriler için—genellikle 3 çipli LCD ve LCoS kamplarından-çoğu izleyici için rahatsız edici veya hatta göze çarpan bir performans farkı yaratması muhtemel değildir. ProjectorCentral, bu konuyu "ANSI Lumens vs Color Light Output: LCD ve DLP arasındaki tartışma" başlıklı makalemizde ayrıntılı olarak araştırdı."Bu konuda dahafazla bilgi için, LCD, LCoS ve DLP teknolojilerini karşılaştıran daha önce başvurulan makalenin" 3-Chip vs 1-Chip DLP " bölümünde de okuyabilirsiniz.
LCD. LCD projektörler, pikselleri daha parlak veya daha koyu hale getirmek için video sinyali ile ayrı ayrı açılabilen veya kapatılabilen yarı saydam sıvı kristal paneller aracılığıyla bir ışık kaynağını parlatır. Belirtildiği gibi, LCD projektörler genellikle kırmızı, yeşil ve mavi görüntü elemanları için ayrı LCD görüntüleme çipleri kullanır, dolayısıyla onlarla ilişkili "3LCD" markası. Bu yazıda, birkaç projektör üreticisi iş, eğitim ve diğer ticari uygulamalar için 3LCD projektörler üretiyor, ancak Epson, ev sineması için hedeflenen LCD projektörler satan tek büyük marka olmaya devam ediyor.
LCD projektörlerde, bir lambadan gelen Beyaz ışık kırmızı, yeşil ve mavi bileşenlerine ayrılır ve her biri bir LCD görüntüleyiciden geçirilir. Üç panelden gelen ışık, ekrana yansıtılan tam renkli bir görüntüde birleştirilir. (Kaynak: Epson)
Lco'lar. LCoS veya sıvı kristal-silikon, LCD'nin bir çeşididir. Sıvı kristal panelden doğrudan geçen ışık yerine, çipin arkasındaki yansıtıcı yüzeyden sıçradı. Işık önden girer, reflektöre çarpar, dışarı sıçrar ve daha sonra mercekten ve ekrana yönlendirilir. LCD'DEN daha pahalıdır, ancak daha düşük doğal siyah seviye ve yüksek kontrast için değerli potansiyel de dahil olmak üzere bazı önemli avantajlar sunar. LCD'de olduğu gibi, üç ayrı LCoS yongası kırmızı, yeşil ve mavi bileşenlere adanmıştır ve görüntüleri tam renkli görüntü oluşturmak için üst üste bindirilmiştir. LCoS tabanlı ev sineması projektörleri sadece iki üretici tarafından üretilmektedir: D-İLA (Direct-Drive Image Light Amplifier) teknolojisine sahip JVC ve Sxrd (Silicon X-tal (crystal) Reflective Display) teknolojisine sahip Sony.
Bir LCoS görüntüleyici, aldığı sinyale göre her pikselden daha fazla veya daha az ışık sağlayan bir LCD malzeme katmanı içerir. Işık sıvı kristal katmandan geçer ve ikinci kez sıvı kristal katmandan geçmeden önce aynadan yansır. LCoS projektörler düşük doğal siyah seviyesi ve iyi kontrast sunmak için bilinir. (Kaynak: JVC)
Objektifler. Netliği düşük kaliteli bir lens veya ışık yoluna yerleştirilen diğer optik elemanlar tarafından zayıflatılacak olan bir projektörde ayrıntılı, yüksek çözünürlüklü bir görüntüleme çipine sahip olabileceğinizi anlamak kolaydır. En iyi lensler, sapmaları ortadan kaldırmaya yardımcı olan birden fazla eleman (ve elemanların "grupları") ile yüksek kaliteli camdan yapılır—genellikle, daha fazla eleman, daha iyi ve daha pahalı lens. Bugünün 1080p çözünürlüklü bütçe projektörleri, büyük markalardan 500 ila 1000 dolar arasında şaşırtıcı derecede iyi lenslerle geliyor ve keskin ve esasen düzgün görüntüler sunuyor. UHD/4K çözünürlüğe geçtiğinizde, daha pahalı görüntüleme yongaları ile birlikte 4K projektörlerin daha yüksek maliyetinde bir faktör olan lens gereksinimleri artar. Bir projektör için pazarlama reklamlarını okursanız ve üretici lensin optik kalitesini (zoom veya lens kaydırma özelliklerinden bahsetmenin ötesinde) tanıtmak için elinden gelenin en iyisini yaptıysa, bunun nedeni, bu önemli bileşene dikkat ettiklerini ve bunun için prim ödediğiniz şeylerden biri olduğunu bilmenizi istemeleridir.
Birden fazla gruba ve bireysel elemanlara sahip üst düzey bir lens, daha iyi projektörlerin ayırt edici özelliğidir. Bu, benq'un en üst düzey ev sineması projektöründen gelen lensin patlamış bir görünümü.
Temel optik kalitesinin yanı sıra, ev sineması projektörlerindeki lensler genellikle bir dereceye kadar optik zoom özelliğine ve muhtemelen dikey veya yatay lens kaydırma işlevlerine sahiptir. Bu özellikleri daha sonra bu makalenin 2. bölümünde açıklayacağız.
Projeksiyon Ekranları
İlk kez projektör alıcıları arasında ekranı tamamen kapatabileceklerini düşünmek için bir eğilim var. Yapma bunu. Beyaz veya kirli beyaz bir duvar kullanmak, ucuz bir taşınabilir projektörden rahat bir görüntüleme için işe yarayabilir, ancak bir ev sinemasında veya aile odasında ön projeksiyonun avantajlarını elde etme konusunda ciddi iseniz, bir ekrana sahip olmanız gerekir.
Diyagonal görüntü boyutunun yanı sıra ekranınız hakkında üç karar vermeniz gerekir: çerçeve tasarımı, en boy oranı ve ekran malzemesi.
Çerçeve Tasarımı. Çoğu insan, bir duvara doğrudan montaj veya tavandan asmak için sabit çerçeveli bir ekran tasarımı ile sonuçlanır. Çerçeve, ekran malzemesinden dökülen herhangi bir başıboş görüntüyü gizleyen 3 inçlik siyah keçe sarılı bir kenarlıktan, uzayda yüzen bir görüntü izlenimi veren ince, neredeyse görünmez bir çerçeveye kadar herhangi bir şey olabilir. Ekran Malzemesi Bir ekranın maliyetini büyük ölçüde etkileyebilse de, sabit çerçeve seçenekleri her zaman herhangi bir malzeme için en ucuzdur.
Sabit çerçeveli bir ekrana alışılmış bir alternatif, sadece gerektiğinde tavandan düşen bir tür mekanik veya motorlu geri çekilebilir ekrandır. Bu renk gelir, ya da belli ki tavan tamamen ekran yukarı ama devirdi gizle-tavan sürümleri daha karmaşık kurulum gerektirir ın-tavana takılan bir tüple birlikte stilleri monte edin. Motorlu ekranlar tipik olarak bir çeşit düşük voltajlı güç kablosu veya yakındaki bir elektrik prizi gerektirir, ancak Pil şarj edilebilir ekranlar artık bazı üreticilerden temin edilebilir. Motorlu ekranlar ayrıca genellikle projektörden veya diğer ekipmanlardan veya kablosuz uzaktan kumandadan bir tetik teli ile düşürülebilir veya saklanabilir.
Yukarıda gösterilen özel ev sinemasında kullanılan Draper Onyx ekranı gibi sabit çerçeve ekranları en yaygın olanıdır ve genellikle görüntünün kenarından dökülen herhangi bir başıboş ışığı emen siyah bir çerçeveye sahiptir. Aşağıdaki Stewart Filmscreen Stealth ekranı gibi geri çekilebilir ekranlar, gömme montajlı bir teneke kutuya monte edilebilir veya kullanılmadığında tavana tamamen kaybolabilir. Daha iyi versiyonlar genellikle ekran yüzeyini düz tutmaya yardımcı olan sekme gerginlik kenarlarına sahiptir.
En Boy Oranı. En Boy oranı, ekranın genişliğinin yüksekliğe olan ilişkisini tanımlar ve bugün kullanılan yaygın içerik biçimlerinden biriyle eşleşecek şekilde seçilecektir. Kurulumların büyük çoğunluğu 16:9 en boy oranına sahip bir ekran veya 16 birim genişlikten 9 birim yüksekliğe kadar bir ekran kullanır. Bu, HDTV yayını ve oyun içeriği ile çoğu ev sineması projektöründe bulunan görüntüleme cihazlarının yerel en boy oranıyla eşleşir, ancak ekranın üst ve alt kısmında siyah harf çubuklarıyla görünen geniş ekran filmlerle sonuçlanır. Bazı ciddi film meraklıları, geniş ekran tiyatro filmleriyle yakından eşleşen 2.4:1 en boy oranını tercih eder, ancak genellikle 16:9 HDTV içeriği ile solda ve sağda görünen siyah sütunlarla sonuçlanır. Seçtiğiniz Projektörü ve nasıl kullandığınızı etkileyecek bir 2.4:1 ekran kurulumunu planlamadan önce göz önünde bulundurmanız gereken çok şey var. Bizim yazı "ne Zaman geniş ekran Çalışma: Nasıl bir Seçim Hakkı En-Boy Oranı"- ecek vermek sen biraz arka plan.
Yukarıda:16: 9 (1.78: 1) En Boy oranı görüntüsü, HDTV görüntüleme ve video oyunlarında en çok görülen şeyin tipik bir örneğidir. 16:9 ekranda görünen geniş ekran tiyatro filmleri, ekranın en solunda ve sağında görüntü bilgilerini feda eden bir işlemle genellikle "ekrana sığacak şekilde biçimlendirilir". Aşağıda:Blu-ray'de ve akış hizmetlerinde yayınlanan birçok filmde ortak olan 2.4: 1 geniş ekran En Boy oranı görüntüsü. Sol ve sağ 16:9 en boy oranı sunuda bulunmayan ek ayrıntı dikkat edin.
Above:2.4:1 En Boy oranı ekranında 16: 9 görüntü görüntülendiğinde ortaya çıkan Pillarboxing etkisi. Aşağıda:16:9 en boy oranı ekranında 2.4: 1 görüntü görüntülendiğinde ortaya çıkan Letterboxing etkisi.
Ekran Malzemesi. Seçtiğiniz ekran malzemesi, ortam ışığıyla mücadele ihtiyacınıza bağlı olarak değişecektir. Karanlık bir odada görüntülemek için bir kurulum planlıyorsanız veya ekranda doğrudan yıkanmayan sadece orta ışıkta bir kurulum planlıyorsanız, pürüzsüz bir doku sağlarken parlaklığı ve renk doğruluğunu en iyi şekilde koruyacak geleneksel bir mat beyaz ekran malzemesi kullanabilirsiniz. Beyaz ekranlar da genellikle en uygun maliyetlidir. Gri ekran malzemeleri, genellikle bir miktar parlaklık pahasına algılanan siyah seviyesini ve kontrastı artırır ve karanlık ve orta derecede aydınlatılmış görüntüleme alanları için bir seçenek olabilir. Parlak bir odada görüntüleme için, çok katmanlı optik elemanlara sahip daha karmaşık, tasarlanmış ALR malzemeleri, projektör ışığını izleyicilere aktif olarak yönlendirecek ve ortam ışığını farklı derecelerde reddedecektir. Farklı ALR ekran türleri ve "ekran Büyüsü: UST ekranlarının ışığı Görmenize nasıl izin verdiği" bölümünde nasıl çalıştıklarını okuyabilirsiniz."
Modern alr ekran malzemeleri, projektörleri karanlıktan ve oturma odanızın ışığına çıkarır. Burada, aynı ışık koşullarında fotoğraflanan mat beyaz bir ekranın yanında gösterilen Cinegrey 3D elit ekranları gösterilmektedir.
Sabit veya açılır ekranın bir ev sineması hoparlör sistemini engelleyeceği durumlarda, akustik olarak şeffaf bir ekran seçebilirsiniz. Bunlar sesin geçmesine izin verir, ancak malzemedeki delikler veya dokuma bazen kullanılan malzemeye bağlı olarak görünür eserlere neden olabilir. Sisteminizin hem görüntü kalitesini hem de ses kalitesini daha iyi korumak için bu ekranlardan kaçınmak en iyisidir, ancak en iyi akustik olarak şeffaf ekranlar her ikisinde de zararlı etkileri en aza indirir.
Ekran kazancı ve görüş açısı. Göz önünde bulundurduğunuz her türlü ekran malzemesiyle dikkat etmeniz gereken iki temel özellik vardır. Ekranın kazancı, 1.0'lık bir kazancın bile yansımayı önerdiği yansıtıcılığını açıklar-gelen tüm ışık aynı parlaklıkla ortaya çıkar. 1.0 kazançlı bir ekran, tüm ekran yüzeyi boyunca en düzgün ışık dağılımına sahip olurken, daha yüksek kazançlı ekranlar merkezde bir dereceye kadar sıcak lekelenme gösterecektir. Geleneksel mat beyaz ekran malzemelerinin çoğu 1.0 ila 1.3 kazanç arasında derecelendirilmiştir ve daha yüksek kazançlar, merkezi tatlı noktanın içinde veya yakınında oturan izleyicilere daha fazla algılanan parlaklık sağlar.
Ekran kazancı 1.0'ın üzerine çıktıkça (en sağdaki), görüntü daha parlak hale gelir, ancak görüntüleme konisinin genişliği azalır ve ekran görünür sıcak nokta gösterebilir.
İkinci önemli özellik, ekranın yarı kazançlı görüş açısı veya görüntüleme konisidir; bu, izleyicilerin parlaklık belirgin bir şekilde düşmeden önce orta ekranın soluna veya sağına ne kadar hareket edebileceğini açıklar. 1.0 üstünde kazanç ekranları Merkez aşağı daha fazla doğrudan güneş ışığı ama daha dar bir görüş bir koni olacaktır. "Ekran kazancı nedir" makalemiz size daha fazla bilgi verecektir.
"Bir ev sineması Projektörü Nasıl Satın Alınır, Bölüm 2
Projeksiyon satın almadan bilmeniz gerekenler
Projectorcentral.com dan derlenmiştir.