Hesabım
Optoma CinemaX P2 4 K DLP Lazer Projektör
- Performans 4.5
- Özellikler 4
- Kullanım kolaylığı 4
- Değer 5
Avrupa Fiyatı
$ 3,299
Artıları
- Doğru out-of-box görüntü kalitesi
- Etkili HDR ve 3D oynatma
- Katı on-board ses sistemi dıştan takma subwoofer ile uyumlu
- Mükemmel değer
Eksileri
- Etkisiz Aptoide tabanlı web akışı platformu
Optoma'nın ikinci nesil CinemaX P2 oturma odası lazer Projektörü, selefinden 500 $ daha az fiyatla orijinali geliştirirken daha da büyük bir değer sunuyor.
2020 sonbaharına doğru ilerledikçe, UST oturma odası projektör peyzajı gelişmeye devam ediyor. Epson'un Eylül ayında LS500'ÜN uzun zamandır beklenen sürümü (4,999$ a 100inçlik bir ekrana sahip) bekleniyordu, ancak Hisense, Samsung'un yaptığı gibi 3,999 dolara satılan Lazer TV hattı için yeni, daha uygun fiyatlı bir tek lazer modeli ile bizi şaşırttı.
Ayrıca beklenmedik bir şekilde, geçen yıl Cinemax P1'i ProjectorCentral Editor's Choice Award'ı içeren övgülere başarıyla başlatan Optoma'dan yeni bir teklif geldi . Burada incelediğimiz CinemaX P2, aşağıda tarif edeceğim bazı önemli farklılıklarla neredeyse aynı bir yedek. Kritik olarak, bunların en büyüğü 3,299$ ' lık bir sokak fiyatı—selefinden 500 $ daha az. P2-P1 gibi-VAVA'NIN giriş seviyesi $2,799 4K ust projektöründen piyasadaki bir sonraki adım olmaya devam ediyor performansta aynı kayda değer yumru taşırken. Daha düşük bir fiyata, daha da iyi bir yükseliş değerini temsil eder ve fiyat aralığındaki yeni rekabete karşı sağlam bir iddiada bulunur. Daha yakından bir göz atalım.
Optoma CinemaX P1
4K Ev Sineması Projektör
Özellikler
P2'nin özellikleri temel olarak P1'in test raporumuzda tarif ettiğimizin bir tekrarıdır ama onları gözden geçirelim ve P2'nin nasıl ayrıldığını özetleyelim. Başlamak için, yüksek teknoloji ürünü, iki tonlu kabin tasarımı-dışbükey ön ızgarası ile—farklı bir renk şemasına sahiptir. P1'in rakiplerinin çoğuna uyan beyaz bir dolapla değiştirilen kasa ve ızgara için jet siyah/koyu gri iki tonlu gitti. Burada Açık gri bir ızgara ile eşleştirildi. P1'de olduğu gibi, ünitede sadece bir kontrol var—bir güç düğmesi—ve üstte görünen bazı durum LED'leri. Diğer tüm fonksiyonlar kompakt fırçalanmış metal, arkadan aydınlatmalı uzaktan kumanda ile işlenir. Bu mütevazı ama verimli mini değnek Bluetooth üzerinden çalışır ve hem menüler için geleneksel bir gezinme çubuğuna hem de yerleşik web tarayıcısı ve bazı akış uygulamaları ile yardımcı olabilecek bir hava fare işlevine sahiptir. Dahili pili, USB kablosuyla periyodik olarak şarj edilmesini gerektirir.
Izgaranın arkasında, P1'de bulunan aynı NuForce tarafından geliştirilen stereo soundbar sistemi, iki adet 2 inç tam aralıklı alüminyum koni sürücüsü ve toplam 2.75 watt amplifikatör gücü ile çalışan iki adet 40 inç kağıt koni woofer bulunuyor. Woofer'lar, küçük sürücülerden gelen bas tepkisini geliştirmek için kendi portlu odalarına yerleştirilmiştir. P1 testimizde, genel sonikleri iyi buldum, ancak bas belirgin şekilde daha az dolu ve ses, VAVA'NIN mükemmel Harman Kardon markalı ses sisteminden daha az güçlü ve ayrıntılı. P1'in yanı sıra P2 ile tasarruf sağlayan zarafet, projektörün analog ses çıkışını ayrı bir güçlü subwoofer'ı sürmek için kullanma yeteneğidir. Bunlardan birini eklemek, ses performansını genel ton dengesi, ses seviyesi/dinamik aralık ve hem aksiyon müzikleri hem de müzik ile net etki açısından yepyeni bir seviyeye taşıyor. Dayton Audio veya Monoprice'den 10 veya 12 inçlik bir subwoofer için en az 100 ila 150 dolar arasında bir kenara koymanızı şiddetle tavsiye ederim.
Optoma CinemaX P2 yerleşik soundbar'da dört sürücü var-iki adet 2 inç tweeter ve iki adet 2.75 inç woofer.
P1 için geliştirilen manuel odaklı aynı motorlu lens optiği P2'de de bulunur. 0.25: 1 atış oranı bazı rakiplerde olduğu kadar kısa değildir, bu da duvardan daha fazla mesafeye ihtiyacınız olacağı anlamına gelir. Görüntü boyutu, projektörün arka kenarından 85 inç görüntü için 5.7 inç, 100 inç görüntü için 10.1 inç ve 120 inç görüntü için 14.5 inç çıkış mesafeleri ile 16:9 en boy oranında 85 ila 120 inç diyagonal olarak belirtilir. Projektörün 14.5 inç derinliğini ve 5.25 inç yüksekliğini hesaba katarak, 100 inçlik bir ekranı doldurmak, projektörün ön kenarını ekrandan 25 inç dışarı çıkarırken, ekranın alt kenarının yaklaşık 15 inç altında bir platformda durur. (Farklı senaryolar için Projectorcentral'ın Optoma CinemaX P2 atış Hesaplayıcısını ziyaret edebilirsiniz.)
Optoma, p1'de bulunan kapsamlı geometrik düzeltme araçlarını ve akıllı telefonunuzun kamerasını tam anlamıyla yerine oturtmak için kullanan akıllı SmartFit iOS/Android uygulamasıyla uyumluluğu korudu. Geometrik düzeltme devresini etkinleştirmeyi düşünmüyorsanız, herhangi bir ultra kısa mesafeli projektörün kurulumuna eşlik eden projektörün zorlu bir defalık manevrasını büyük ölçüde basitleştirir. Öte yandan, oyun için en iyi görüntü kalitesini ve en hızlı giriş gecikmesini korumak için mümkünse geometrik düzeltmeden kaçınmak isteyeceksiniz. Optoma'nın yeni oyun modu (aşağıya bakınız), neredeyse herhangi bir oyun için bir gereklilik, her durumda geometrik düzeltmeyi yener.
P1 için de bildirildiği gibi, uhd (3840x2160) çözünürlük 0.47-inç DLP XPR micromirror çipinin yanı sıra mükemmel lens optiklerinin kombinasyonu, bir UST için son derece keskin ve ayrıntılı bir görüntü ile sonuçlanır. P2 örneğimin bu konuda P1'den daha iyi veya daha iyi olduğunu buldum.
P2'nin lazer ışık motoru için 3.000 lümen derecesi de P1'den aynı değildir ve tam güçte yarı parlaklığa kadar aynı 20.000 saatlik ömrü paylaşır. Bununla birlikte, güç düğmesine bastığınızda bir lazer ışık motorunun anında performans sağladığı bir yanlış anlamadır. Herhangi bir modern TV'de olduğu gibi, elektroniklerin açılmasını beklemek zorunda kalacaksınız. P2 ile, bir Optoma açılış ekranı, güç düğmesine bastıktan 18 saniye sonra ortaya çıkar ve bağlı bir canlı kaynağınız varsa, açıldıktan yaklaşık 36 saniye içinde izleyeceksiniz. Kapatma neredeyse anında gerçekleşir ve ekran karardıktan sonra soğutma fanlarının birkaç saniyeden fazla çalıştığını duymazsınız.
P1'de olduğu gibi, P2, ana renkleri oluşturmak için sarı bir fosfor tekerleği ve bir renk tekerleği besleyen tek bir mavi lazerden ışık üretir. P1'de Optoma, kırmızı, yeşil ve mavi primerlere sarı ekleyerek bir RGBYRGBY renk tekerleği kullandı. Bu, projektörün parlaklığını, bazı renk doğruluğunun fedakarlığı ile tam 3,000 lümen spesifikasyonuna gerdirme etkisine sahipti.
Optoma, bir rgbrgb renk tekerleği kullanırken P2'de aynı 3.000 lümeni koruyabildi ve parlaklığı artırmak için beyaz veya sarı bir segmenti terk etti. Bu segment olmadan, gamutun genişletildiği söylenir ve DLP BrilliantColor kontrolü minimuma ayarlandığında bazı renklerin daha doygun görünmesi için potansiyel vardır.
Eski P1'deki renk gamı resmi olarak belirtilmedi, ancak incelememiz için bugünün 4k içeriğinin hakim olduğu DCI-P3 gamutunun %79'unu veya %117'sini Ölçtüm.709. P2 için renk gamı 120 % Rec olarak belirtilmiştir.709 ve esasen P1 ile aynı sonuçları ölçtüm, bu yüzden spesifikasyonun sadece yüzde ya da üçü ve cihazlarımın hata aralığı içinde. Ama buradaki en önemli şey, Gamutun Rec ötesine uzanmasıdır.709, koyu kırmızı nesnelerin doğruluğu ve doygunluğunda açıkça görülebilen bir avantajdır, ancak tam DCI-P3 alanına daha yakın olan projektörlerde olduğu kadar açık değildir.
Ayrıca, p1'de 1.500.000:1'den P2'de 2.000.000:1'e kadar nominal dinamik kontrast oranındaki bir iyileşme, projektörün lazer karartma şemasındaki geliştirmelerle mümkün olmuştur. Görüntü kalitesi gözlemlerimde göreceğiniz gibi, karanlık oda görünümünde siyah seviyedeki iyileşme fark edilir.
SmartFit uygulamasının korunmasının yanı sıra, CinemaX P2, Android tabanlı Aptoide platformu tarafından yönetilen Optoma Marketplace'den yerleşik akış uygulamaları ve Alexa, Google asistan ve IFTTT Otomasyonu ile uyumluluk da dahil olmak üzere P1'in diğer akıllı özelliklerin listesini tutar. Optoma'nın kendi ana ekranınızı özelleştirmek için InfoWall uygulaması hala mevcut olsa da, yürütmesini hala beceriksiz buluyorum. Android ve iOS mobil cihazlar için yeni bir TapCast uygulaması var, bu da ilk olarak yaz aylarında en son ürün yazılımı güncellemesinde P1'e eklendi ve ekran yansıtma ve projektöre döküm başlatmak için iyi çalışıyor ve mobil cihazınıza geri yansıtılan her şeyi döküm için.
Bir başka yeni ek, çerçeveli dijital sanat platformunun dahil edilmesidir. Projektörün ekran koruyucu, etkinleştirildiğinde, şimdi gelişmekte olan sanatçıların benzersiz animasyonlu dijital sanatının bir düzine dönen eserini içeren küratörlüğünde bir sergidir.
Ne yazık ki, Aptoide akış platformu için işaretlerim düşük kalıyor. Tekrar ediyorum: Hiç kimse bu platformu veya bu platformu entegre eden herhangi bir Projektörü (Optoma, BenQ, ViewSonic ve VAVA modelleri dahil) satın almamalı, akış avantajları, kullanım kolaylığı ve bir isim markasının performansını sunmasını beklememelidir.Akıllı TV veya Roku, Amazon Fire veya Apple TV streaming media player. Netflix ve Amazon gibi büyük hizmetler için uygulamalar basit ve kullanımı zor - eğer çalışıyorlarsa-ve bazıları 4K projektörünüze yalnızca standart çözünürlüklü çözünürlük sunacak. 50 $ için 4K çözünürlüklü bir akış dongle satın alın.
Optoma, 4K UHD sinyali ile 121.8 ms'de ölçtüğümüz belirgin bir şekilde yavaş bir giriş gecikmesine sahip olmak için p1'li oyunculardan biraz ısı aldı. P1 için en son ürün yazılımı güncellemesi, dahili yenileme hızını artırmak ve geometrik düzeltme ve PureMotion çerçeve enterpolasyonunu atlamak için bir oyun modu tanıttı, böylece hem 1080p/60 hem de 4K/60 sinyalleri için 66 ila 67 ms arasında bir gecikmeyi azalttı. Bu, 1080p/60 için 66.5 ms ve oyun modu açıkken 4k/60 için 69.2 ms'lik bir gecikme ölçtüğüm P2'ye aktarıldı. Bu, Oyun Modu olmayan sonuçlar üzerinde büyük bir gelişme olsa da, hala oldukça yüksek ve sadece gündelik oyunlar için uygun olduğunu unutmayın.
İşte bir bakışta Optoma P2'nin temel özelliklerinin bir özeti:
- 20.000 saat ömrü (tam) veya 30.000 saat (Eko) ile 3.000 lümen lazer ışık kaynağı)
- 2,000,000: 1 anma dinamik kontrast oranı
- 120 % Rec.709 anma renk gamı, Rec kadar destekler.2020
- 0.47-inç 4 K uhd çözünürlük DLP XPR görüntüleme çip
- Altı segmentli RGBRGB renk tekerleği
- HDR10, HLG Yüksek Dinamik Aralık oynatma
- 3D oynatma
- 67.6 ms (4K UHD, 60Hz) / 67.1 ms (1080p, 60Hz) nominal giriş gecikmesi (SmartFİT ve PureMotion devre dışı)
- 2 Tam aralıklı hoparlör ve 2 woofer ile 40W Dolby Digital 2.0 soundbar; subwoofer uyumlu
- Kompakt, şarj edilebilir Bluetooth uzaktan kumanda
- Android tabanlı aptoide akış platformu ile entegre WiFi; dahili tarayıcı
- Otomatik geometri düzeltme sistemi ile SmartFİT companion uygulaması
- Alexa, Google Action ve IFTTT entegrasyonu ile akıllı + teknolojisi
- Çerçeveli dijital sanat ekran koruyucu
Performans
Renk modları ve kalibrasyon. P2, 1080p/SDR (standart dinamik aralık) içeriği için altı ile başlayan P1 ile benzer renk modları sunar: sinema (varsayılan kutu dışı), HDR Sım (SDR ile HDR efektini simüle etmek için), oyun, referans, parlak ve kullanıcı (sinema modunu taklit etmeye başlar). Parlak mod, en ciddi görüntüleme için uygun olmayan normal yeşil önyargı ile birlikte gelir, ancak renk tonu, çok sayıda pencereye sahip aydınlık odalarda günlük gündüz görüntüleme için yararlı olabilecek kadar mütevazıydı. HDR10 veya HLG Yüksek Dinamik Aralık içeriği ve 3D için etkinleştirilen özel modlar vardır. Tüm modlar, hem gri tonlama için RGB kazancı/önyargı hem de renk noktalarını hizalamak için tam bir RGBCMY renk yönetim sistemi içeren resim ayarlama kontrollerine aynı erişimi sağlar. Ayrıca, varsayılan %100 Parlaklık ayarından %5'lik artışlarla %50 parlaklığa ayarlanabilen veya karanlık içerikteki siyahları derinleştiren üç kademeli DynamicBlack ayarından herhangi birine dönüştürülebilen bir lazer parlaklık ayarı da vardır.
Her ne kadar P1 ve P2'deki benzer adlandırılmış modların yan yana karşılaştırmaları, her projektörün ayarında farklılıklar ortaya çıkarsa da, gagalama sıram P1 ile aynı kaldı. Referans, kutunun dışındaki en doğru renk ama en az parlak moddu, bu da 100 inç 0.6 kazanç UST ALR ekranımda bile ciddi Karanlık Oda film izleme için en uygun hale getirdi. Sinema Modu, renk doğruluğunda mütevazı bir fedakarlık ile ortam ışığı görüntüleme için belirgin şekilde daha yüksek parlaklık üretti ve oyun modu, yüksek parlaklık için daha da fazla yumruk sağladı, ancak oyunlara ve animasyonlara uygun olacak çok daha doygun renk ve mavi beyazlarla, ancak varsayılan ayarlarında Kafkas cilt tonlarındaki ince farklılıkları sildi. En iyi kontrastı ve cilt tonlarını sağlamak için gerektiğinde Parlaklık (siyah seviye) ve renk doygunluğu kontrollerini ayarlayarak karanlık ve aydınlık oda SDR modlarım olarak referans ve sinemayı kullandım.
Portre ekranlarından, bir Xrite i1Pro2 spektrofotometresindenve bir Murideo Six-G 4K/HDR sinyal jeneratöründen Calman yazılımını kullanarak P2'de Ölçümler yaptım. Kutunun dışında, referans modu endüstri standardı D65 renk noktasına yakın ölçüldü, ancak gri tonlama üzerinde biraz kırmızı eğildi. Bununla birlikte, görüntüler beklenmedik bir şekilde mütevazı bir mavi renk tonu aldı ve bu da iyi doygun ve gölgesiz bir mavi birincil sonucun sonucu olduğunu kanıtladı. Yine de, bu mod sonunda iyi kalibre edildi ve sonuçta çok nötr bir beyaz ve mükemmel renk doğruluğu sağladı. Son ayarlarla, aynı boyutta 1.0 kazanç ekranında yaklaşık 27 ft-L'ye dönüşecek olan 100 inçlik 0.6 kazanç ekranımdan 16.1 ft-Lambert ölçtüm.
Sinema Modu varsayılanları, hem kontrast hem de renk doğruluğunun daha az kritik olduğu aydınlık oda görüntüleme için iyi görünüyordu. Ölçümler, beyaz için daha mavi/daha soğuk bir renk sıcaklığı gösterdi—daha yüksek parlaklığı için şaşırtıcı değil—ve düzeltilmesi gereken aynı mavi renk noktası. Ayrıca, mükemmel bir şekilde kalibre edildi ve orta ila yüksek ortam ışığı için mükemmel bir görüntü sağladı. Karanlıkta ölçüldüğü gibi, 20.1 ft-L'yi 0.6 kazancımdan, 100-incher'den (1.0 kazanç ekranında yaklaşık 33 ft-l) çıkardı.
HDR modu, kutudan mükemmel görünüyordu, eksi renk kontrolünde birkaç tıklama ile evcilleştirilen çoğu içerikte Kafkas yüzlerinin aşırı doygunluğu, artı normal içeriğe bağlı parlaklık ayarı (siyah seviye), kontrast (tepe beyazı) ve dört konumlu HDR parlaklık ayarı. Küçük bir slayt-out menüsünü çağırmak için Menü düğmesine basarak ve basılı tutarak kolayca erişilebilen HDR parlaklık kontrolü, detay, Film, standart veya parlak olarak ayarlanabilir. Detay, en karanlık başlıklar için en loş görüntüyü sağlar ve Bright, en sıcak başlıklar için veya ortalama parlaklığa sahip HDR başlıklarındaki parlak vurgulara en fazla yumruk eklemek içindir. Çoğu HDR filmi için standart ayarı varsayılan Film ayarına tercih ettim; genellikle iyi kontrastı korurken ve beyazları çiçeklenmeye zorlamadan ve vurgularda detay kaybı yaratmadan daha fazla visseral yumruk verdi.
Hdr'yi enstrümantasyon ve kalibrasyon yazılımı ile bir projektörde kalibre etmek, HDR'NİN (ve yazılımın) tasarlandığı düz panellere kıyasla düşük tepe beyaz parlaklığı nedeniyle her zaman bir meydan okumadır-genellikle onda biri veya daha az. Bu yüzden HDR modunu kalibre etmek için yapılan birkaç girişimin başladığımdan daha kötü görünümlü bir görüntü ile sonuçlandığı zaman şaşırmadım. Sonunda yeterince yalnız kaldım ve gri tonlama ve renk noktaları için varsayılan HDR ayarlarıyla mutlu bir şekilde yaşadım. Varsayılan HDR ayarlarında, tepe parlaklığı 0.6 kazanç ALR ekranından 23.4 ft-L veya 80 nit olarak ölçüldü. Bu, birlik kazanç ekranında yaklaşık 39 ft-L veya 133 nit'e dönüşecektir. ALR'DE bile, HDR'NİN nüansından çok fazla görünür fayda sağlamasa da, orta ve parlak ortam ışığında çok keskin ve tatmin edici bir görüntüleme için fazlasıyla yeterliydi.
P2'nin P1 ile yan yana karşılaştırılmasında, P2, karanlık içerikte belirgin olan daha derin bir doğal siyah elde etti, ancak projektörler DynamicBlack ile biraz daha eşit bir şekilde eşleştirildi. Bunun ötesinde, gördüğüm temel farklılıklar, P2'nin tercih ettiğim referans ve sinema modlarında (belki de aşırı doygun mavi renk noktasının bir sonucu olarak) daha soğuk bir maviye doğru eğildiği varsayılan ayarlarda genel renk dengesindeydi.ve P1 daha sıcak eğildi. Hem projektörler çok iyi bakmış olsa da, ve özellikle bu farklılıkların ortaya çıktı doğrudan karşılaştırma oldu. En izleyiciler birini izlerken mutlu olurdu. P2'nin renk dengesi ve beyazları, kalibrasyondan sonra hemen hemen noktalıydı. Son ayarlarımı bu incelemenin sonundaki Ölçümler bölümünde bulabilirsiniz.
Optoma P1'i en eski ürün yazılımı sürümü ile ilk kez incelediğimde, referans ve sinema modları da dahil olmak üzere kutu dışı resim modlarının çoğunun aşırı doygun ve kırmızı tonlara dayandığını keşfettiğimi unutmayın. Bu, renk doygunluğunu azaltarak ve renk tonu kontrolünü yeşile doğru iterek kolayca düzeltildi, bu da profesyonel kalibrasyona gerek kalmadan çok iyi bir öznel görüntü ile sonuçlandı. Bu hatalar en son P1 belleniminde masaj yapılmış gibi görünüyor ve P2'deki bu modlar, RGBRGB renk tekerleği ile, et tonları için herhangi bir renk tonu ayarlaması ve farklı kaynakları barındırmak için sadece mütevazı renk doygunluğu ayarlamaları gerektirmiyordu.
SDR görüntüleme. Beyazların tarafsızlığını ve tanıdık renklerin gerçekliğini kontrol etmek için Apollo 13'ün iyi doymuş Blu-ray transferine geri dönüyorum. P2'nin referans modunu kalibre ettikten sonra, astronotlar tarafından giyilen beyaz uzay elbiseleri ve teknisyenlerin uçuşları için hazırladıkları temiz odadaki laboratuvar önlükleri mükemmel bir şekilde nötr ve parlaktı, uzay giysilerindeki metalik kırmızı, mavi ve turuncu bağlantı elemanları parladı ve ekrandan güzel bir şekilde fırladı. Astronot Jim Lovell'in karısı tarafından güneşle aydınlatılmış launchpad galerisine giyilen Saf beyaz elbise için de aynı şey; pembe ya da mavinin göze çarpan bir ipucu olmadan delici ve parlaktı ve ceketinin yakasının etrafındaki kırmızı trim ve beyaz çantasındaki koyu kırmızı aksan dikkat çekiciydi. Fırlatma rampasının etrafındaki yeşil Yapraklar ve ünlü NASA ambleminin tanıdık kırmızı, beyaz ve mavisi hepsi doğru çaldı.
Ayrıca, Bayan Lovell'in elbisesinin kumaşının dalgalı dokusunun, projektörün iyi yapılmış ölçeklendirmesi ve ince optikleri ile kolayca görülebileceğini gözlemledim. Gerçekten de, film boyunca görüntülerin temizliği, P2'nin sadece 1080p çözünürlükte olsa bile (ve menünün keskinlik kontrolü varsayılan 10'dan 3'e düşürüldüğünde) iyi fotoğraflanmış içerikle ayrıntıları ne kadar iyi çözebileceğine dair çok olumlu bir izlenim bıraktı.belirgin bozulmayı önlemek için). Anahtarları, ekranları ve uyarı ışıkları ile çeşitli uzay aracının iç kısımlarından detaylar eşit derecede ilgi çekiciydi.
Apollo 13'teki astronotların uzay giysilerinin beyazı nötr ve parlaktı. (Fotoğraf Kredisi: Evrensel Resimler)
Kontrast, bu filmin çoğunu oluşturan parlak ve karışık parlaklık sahnelerinde mükemmeldi ve yukarıda belirtildiği gibi, P2, filmin gerçekten karanlık sahnelerindeki P1'e kıyasla geliştirilmiş siyah seviye gösterdi. Bir yıldız alanının ve küçük, uzak ayın bir görüntüsü, dikkat dağıtıcı bir şekilde gri olmamak ya da beni anın dışına çıkarmamak için yeterince sağlam bir siyahlık gösterdi ve bu görüntüdeki DynamicBlack ve diğerleri gibi düşük siyahı büyük ölçüde geliştirdi-renk doğruluğunda bazı fedakarlıklar olmasa da (aşağıya bakınız).
Gökkuşağı eserlerini görmeye bazı izleyicilerden daha az duyarlı olma eğiliminde olmama rağmen, P2'yi görüntüleme saatlerimin hepsinde ekranda belki de sadece bir veya iki tane fark ettim. Bu, biri Bob Dylan'da, diğeri Frank Sinatra'da olmak üzere birkaç belgeselin yeniden izlenmesini de içeriyor.son zamanlarda elimde olan başka bir tek çipli DLP projektörde görüntülendiğinde benim için birçok gökkuşağı yaratan çok sayıda siyah—beyaz görüntü. Bununla birlikte, her zamanki tavsiyemiz geçerlidir: gökkuşağına karşı hassassanız veya olup olmadığınızı bilmiyorsanız, iadenizi kabul edecek bir perakendeci ile çalışın.
HDR Görüntüleme. P2'de HDR'DE çok fazla film örnekledim ve neredeyse tüm durumlarda 4K/HDR sürümlerini 1080p Blu-ray'a tercih ettiğimi söylemekten mutluluk duyuyorum. Bu, birçok projektörde sınırlı veya kötü yürütülen ton haritalaması nedeniyle her zaman böyle değildir. Ancak, yukarıda açıklandığı gibi ayarlarla gerektiği gibi optimize edilmiş P2'NİN HDR render, en parlak içerik dışında her şeyde çok iyi görünüyordu. İkincisinden alıntı yapabileceğim en iyi örnek Meg'dir, o kadar sıcak eğilen bir film ki, varsayılan HDR ayarlarında tetiklenmeyen bir projektör bulamadım. Filmin açık okyanusta çekilen en parlak sahnelerinde, çoğu projektör, bir dereceye kadar üflenmeyen görüntüler sunmak için bile ayarlanamaz. Ancak bu zorlu HDR filmleri nadirdir ve sadece 10.000 nit'e kadar çeşitli seviyelerde tepe parlaklığı ile oynamak için ayarlanabilen zorlu bir HDR montajı sunan Spears & Munsil UHD HDR Benchmark , şu anda koleksiyonumda bir projektörün sınırlarını zorlayan tek disktir.bu şekilde. P2 çok ele Meg iyi, ama aynı zamanda gölge detaylarını gömmeden ve vurguları düzleştirmeden işkence test sahnelerinde sağlam bir karanlık zemin sağlamak için mücadele etti. Öte yandan, projektör , Aquaman gibi atipik olarak parlak ama daha az talepkar başlıkları daha iyi sonuçlarla ele aldı.
Askeri ve NASA kariyerini hem 1080p SDR hem de 4K HDR'DE ünlü ay yürüyüşüne kadar izleyen Neil Armstrong biyografisini izledim. Sahnelerin çoğu, genel olarak karanlık olan karamsar iç çekimlerdir ve diğer birçok çekim, uzayın karanlığına karşı beyaz bir uzay gemisi dış veya güneşle aydınlatılmış ay yüzeyi gibi parlak vurguların bir karışımına sahiptir. P2 üzerindeki HDR, ekrandan gelen olayları gusto ile fırlattı. Ağırlıklı olarak karanlık sahneler projektörün doğal siyah zeminini ortaya çıkardı, ancak bunun bile makul derecede kabul edilebilir bir gri olduğunu ve lazer parlaklığı için DynamicBlack1 ayarının siyahları belirgin bir şekilde derinleştirdiğini buldum. Ne yazık ki, aynı zamanda yüzlere ve nötr beyazlara ve grilere ince bir kırmızı renk tonu ekleme eğilimindeydi—örneğin, ay yüzeyi, speküler vurguların bir kısmını çalan ve donuklaştıran, daha az boyutlu ve gerçekçi hissettiren pembe bir dokunuş aldı. Bu nedenle, deep blacks'in faydalarına rağmen, genellikle Dynamicblack'i kapattım ve projektörün gücünü %100 parlaklığa ayarladım. Karışık vurgular ve karanlık alanlara sahip görüntülerin büyük çoğunluğunda, dinamik siyah çok az şey yaptı ve kaçırılmadı.
Troller Optoma CinemaX P2'nin güzel renklerini gösterdi. (Fotoğraf Kredisi: DreamWorks Animation)
Aile dostu animasyonlu ücret için bile, troller yaya ve sıkıcı bir film. Ancak HDR diski güzel bir görsel muamele ve P2'nin mordan parlak yeşile, eflatundan parlak turuncuya kadar uzanan derin doygun renklerle neler yapabileceğini gösterdi-ve bu sadece yaşayan trol bebeklerinin bedenleri. Bu arada, 4K'DA, trollerin keçe cildinin tüylü dokusu ve çivili saç stillerindeki ince detaylar harika bir boyut sergiledi. Oh, ve iyi kaydedilmiş pop müzik müziği, projektörün entegre soundbar'ında dıştan takma alt tarafından desteklenen bir ayak-stomping yuh oldu.
3D görüntüleme. P2'de varsayılan 3D modunu p1'e kıyasla biraz daha nötr bir beyazla buldum, ancak yine de mavi/camgöbeğine doğru bir miktar eğildi. Transformers: Age of Extinction ve pixel, CGI ile karıştırılmış iki canlı aksiyon filmi izledim. Her iki film de kendi renkli robotları veya video oyunu kötü adamları üzerinde yeterince parlak, doygun ve yumrukluydu ve et tonları, yeşil Yapraklar ve Beyaz Saray (piksel cinsinden) gibi gerçek hayattaki nesneler üzerinde makul derecede renk doğruydu). Tabii ki, parlaklık ve gözlüklerden geçen renk kayması ile ilgili doğal sınırlamalar göz önüne alındığında 3D'DEN bekleyebileceğiniz çok şey var, ancak P2'deki 3D modu kabul edilebilir derecede parlak ve doğruydu, bu yüzden 3D hayranlarının korkmasına gerek yok. Ayrıca, bunu yapmak istiyorsanız gri tonlama ve Renk Kalibrasyonu için aynı ayarlamaları sağlar.
Sonuç
İlk nesil Cinemax P1'den Gen-2 Cinemax P2'yegeçişte Optoma, zaten harika bir projektöre mütevazı ama değerli performans ve özellik güncellemeleri yaptı. Dahası, şirket orijinal modelden neredeyse hiçbir şeyden ödün vermeden fiyatı 500 $ düşürdü. Optoma şu anda bu fiyat aralığında bir yıl önce P1 ile olduğundan daha fazla rekabete sahip olsa da, CinemaX P2 piyasaya sürüldüğünde P1'den daha sıra dışı bir değer ve ProjectorCentral Editörün selefine verilen tercih onurunu korumaya layık bir projektör.
Ölçümler
Parlaklık. Objektiften gelen aşırı ışık açısı nedeniyle, objektife bakan bir el parlaklık ölçer ile bir UST Projektörü için ANSI lümenlerinin ölçülmesi, sayacın küçük yanlış hizalanmalarından Kaynaklanan Hatalar için potansiyel verir. Bu nedenle, 2,864 lümende (%10 ANSI toleransı içinde) parlak modda maksimum parlaklığı gösteren ANSI lümen grafiğimizdeki sonuçlar, bazı tuz taneleri ile alınmalıdır.
Aşağıda, 100 inç, 0.6 kazanç Elite Aeon CLR UST ALR ekranımdan, varsayılan renk sıcaklığı ayarında her renk modu için ayak Lambertlerindeki parlaklığı ve beyaz renk sıcaklığını gösteren karanlık bir odada çekilen doğrudan Ölçümler bulunmaktadır. Bu daha güvenilir teknikle, %50 Parlaklık lazer ayarının herhangi bir modda parlaklığı %50.1 azalttığını ve %75 Parlaklık ayarının herhangi bir modda parlaklığı %76.6 azalttığını belirledim.
Optoma CinemaX P2 ANSI lümen
RESİM MODU | 100 % PARLAKLIK |
---|---|
Sinema | 1,747 |
HDR Sım kart | 1,990 |
Oyun | 1,995 |
Başvurma | 1,273 |
Parlak | 2,864 |
Kullanan | 1,730 |
Optoma CinemaX P1 Parlaklık (Ft-L)*
MODU/RENK SICAKLIĞI | PARLAKLIK FT-L (0.6 KAZANÇ) | PARLAKLIK FT-L (1.0 KAZANÇ) | (K) RENK SICAKLIĞI ) |
---|---|---|---|
Sinema / Standart | 20.3 | 33.8 | 7,790 |
HDR Sım / serin | 23.3 | 38.8 | 9,270 |
Oyun / Serin | 23.2 | 38.6 | 9,180 |
Referans / Standart | 14.6 | 24.3 | 6,020 |
Parlak / Soğuk | 31.8 | 53.0 | 12,020 |
Kullanıcı / Standart | 20.7 | 34.5 | 7,730 |
HDR * * / standart | 20.8 | 34.7 | 7,690 |
* Varsayılan projektör ayarları ile 100 inç diyagonal, 16:9, 0.6 kazanç ekranından çıkarıldığı gibi Ft-L ve Renk Sıcaklığı ölçümleri. 1.0 kazanç parlaklık rakamları hesaplanan tahminlerdir. Tüm modlar varsayılan olarak lazer gücü için %100 Parlaklık moduna geçer.
** Film HDR Parlaklık modu varsayılan ile.
Çerçeve Enterpolasyonu. CinemaX P2'nin PureMotion özelliği, P1 incelememizde bildirdiğimden değişmemiş gibi görünüyor. Tüm modlarda kullanılabilen 1, 2 ve 3 etiketli kapalı dışında üç etkin ayar vardır. Kamera tavalarındaki titremeyi yumuşatmak için en etkili olanıydı, ancak bunu kontrol etmek için kullanılan test kliplerimdeki hızlı hareketin bulanıklığını azaltmak için fazla bir şey yapmadı. 1 numaralı ayar, 24p film tabanlı içerik üzerinde mütevazı ama göze çarpan bir sabun Operası video efekti derecesi getirdi; Bu, daha yüksek ayarlarda belirgin bir şekilde artmadı, ancak titreme yumuşatma etkisi iyileşti. Zaman zaman HDR modunda PureMotion 1 ayarını ışıltı ve ekstra gerçekçilik eklemek için kullandım, ancak genellikle SOE'Yİ filmlere tanıtmanın hayranı değilim ve genellikle Puremotion'u Kapalı Konumda bıraktım.
Giriş Gecikmesi. P2 için gecikme ölçümleri Oyun Modu açıkken yapıldı; bu işlev oyun renk modundan ayrıdır ve renk modlarından herhangi biriyle etkinleştirilebilir. Bunu çevirmek, Menülerdeki PureMotion hareket enterpolasyon özelliğini devre dışı bırakır ve grileştirir, geometrik düzeltmeyi yener ve dahili yenileme hızını hızlandırır.
Oyun Modu açıkken, 1080p / 60fps sinyali ile ölçülen en düşük giriş gecikmesi, çeşitli renk modlarında (oyun ve sinema dahil) 66.5 ms idi. Aynı koşullarda 4K/60fps sinyali ile 69.2 ms ölçtüm. herhangi bir koşulda ölçülen en yüksek gecikme, oyun modu devre dışı bırakılmış ve PureMotion çerçeve enterpolasyon kontrolü maksimum 3 olarak ayarlanmış oyun renk modunda 4k/30fps sinyalleri ile 286.1 ms idi.
Fan Gürültüsü. Cinemax P1'i akıllı havalandırma tasarımı için incelememizde gösterdim, her bir yan panelde iki fısıltı fanı projektörün arkasından getirilen havayı dışarı attı. Hiçbir şey değişmedi ve P2, 3.000 lümenli bir lazer projektör için oldukça sessiz kalıyor. P1 için bildirdiğim gibi, gürültü bileşeni, projektörün önündeki altı metreden zar zor duyulabilen düşük perdeli bir sessizliktir. Laboratuvar test koşullarında gürültü 24 dB olarak derecelendirilmiştir; SPL sayacım odamdaki gürültü tabanına yakın olan 33.5 dBA ölçüyordu. Fan, herhangi bir film müziği üzerinde tamamen duyulmuyordu ve ne resim modunu daha parlak seçeneklere değiştirmek ne de lazer güç ayarını ayarlamak herhangi bir etkiye sahip görünmüyordu. Yüksek irtifa modunda, dinlerseniz gürültü fark edilir hale gelir, ancak çoğu projektördeki HA modlarına kıyasla son derece uysaldı ve hala herhangi bir film müziği tarafından büyük ölçüde boğuldu.
Bağlar
- HDMI 2.0 b (x3) ile HDCP 2.2, tek ile ARC
- S / PDIF optik dijital ses çıkışı (Toslink)
- Analog stereo ses çıkışı (3.5 mm)
- Bluetooth kablosuz bağlantı
- USB Tip A 2.0 (4K medya oynatıcı)
- USB Tip A 2.0 (medya oynatıcı, güç)
- USB Tip A (firmware ve servis)
- Ethernet (RJ-45)
Kalibre Edilmiş Ayarlar
Herhangi bir üçüncü tarafın kalibre edilmiş görüntü ayarları, numuneden numuneye varyasyon için önemli potansiyeli veya farklı ekran boyutlarını ve malzemelerini, aydınlatmayı, lamba kullanımını veya görüntü kalitesini etkileyebilecek diğer çevresel faktörleri hesaba katmaz. Projektörler her zaman kullanıcının kendi alanında kalibre edilmeli ve beklenen görüntüleme koşullarına göre ayarlanmalıdır. Ancak, burada sağlanan ayarlar bazıları için yararlı bir başlangıç noktası olabilir. Ayar yapmadan önce her zaman geçerli ayarlarınızı kaydedin, böylece istediğiniz gibi geri dönebilirsiniz. Her kalibrasyon için bazı bağlamlar için gözden geçirmenin performans bölümüne bakın. Bildirildiği gibi, kalibrasyondan sonra yapılan öznel değişiklikler bazen en hoş sonuçları elde etmek ve en doğal et tonlarını farklı içerik üzerinde etkilemek için parlaklık (siyah seviye), kontrast (tepe beyazı) ve renk doygunluğunda ayarlamalara neden oldu.
Aşağıdaki ayarlar, karanlık, kontrast arttırıcı bir yüzeye sahip 100 inç diyagonal, 16:9, 0.6 kazanç UST ALR ekran içindi.
Karanlık Oda SDR
Ekran Modu: Referans
Parlaklık: -7
Kontrast: 9
Netlik: 3
Renk: 0
Renk tonu: 0
Gama: Film
RENK AYARLARI:
Parlak renk: 1
Renk Sıcaklığı: Standart
Renk Eşleştirme:
Kırmızı
H-5, S1, G-3
Yeşil
H-16, S3, G-7
Mavi
H-15, S2, G-5
Camgöbeği
H-11, S-5, G-3
Sarı
H-12, S-5, G-4
Eflatun
H-29, S-7, G7
Beyaz
Kırmızı Kazanç-6, Yeşil Kazanç-6, Mavi Kazanç-6
RGB kazanç/önyargı
Kırmızı Kazanç: 0
Yeşil Kazanç: 0
Mavi Kazanç: -1
Kırmızı Önyargı: 0
Yeşil Önyargı: 0
Mavi Önyargı: 1
Parlaklık Modu: Güç 100%
PureMotion: Kapalı
Aydınlık oda SDR
Ekran Modu: Sinema
Parlaklık: -14
Kontrast: 14
Netlik: 3
Renk: 0
Renk tonu: 0
Gama: Film
RENK AYARLARI:
Parlak renk: 10
Renk Sıcaklığı: Standart
Renk Eşleştirme:
Kırmızı
H-6, S1, G3
Yeşil
H17, S0, G-4
Mavi
H-17, S2, G0
Camgöbeği
H-9, S-4, G3
Sarı
H-20, S-4, G2
Eflatun
H-31, S-9, G8
Beyaz
Kırmızı Kazanç 0, Yeşil Kazanç -5, Mavi Kazanç -8
RGB kazanç/önyargı
Kırmızı Kazanç: 0
Yeşil Kazanç: -1
Mavi Kazanç: -4
Kırmızı Önyargı: -2
Yeşil Önyargı: -1
Mavi Önyargı: -1
Parlaklık Modu: Güç 100%
PureMotion: Kapalı
Karanlık Oda HDR
Ekran modu: HDR
Parlaklık: -2
Kontrast: 11
Netlik: 3
Renk: 10
Renk tonu: 0
Gama: 2.4
RENK AYARLARI:
Parlak renk: 10
Renk Sıcaklığı: Standart
Renk Eşleştirme:
Kırmızı
H0, S5, G20
Yeşil
H0, S5, G20
Mavi
H-10, S0, G15
Camgöbeği
H22, S-4, G25
Sarı
H-31, S-5, G15
Eflatun
H10, S-5, G20
Beyaz
Kırmızı Kazanç 0, Yeşil Kazanç -4, Mavi Kazanç -8
RGB kazanç/önyargı
Kırmızı Kazanç: 0
Yeşil Kazanç: 0
Mavi Kazanç: 0
Kırmızı Önyargı: 0
Yeşil Önyargı: 0
Mavi Önyargı: 0
Parlaklık Modu: Güç 100%
PureMotion: Kapalı
Bu Projektörü satın almak için temsilcimizden destek alabilirsiniz.