Hesabım
Epson LS500W-100 3lcd Lazer Projektör
Editörün Seçimi Ödülü
Editörün Seçimi ödülümüz, performans, değer veya son teknoloji tasarım beklentilerini önemli ölçüde aşan ürünlere gider.
- Performans
- Özellikler
- Kullanım kolaylığı
- Değer
Profesyoneller
- Olağanüstü görüntü parlaklığı
- SDR ve HDR için iyi out-of-box renk
- Olağanüstü 3D
- Büyük, keskin lens ile üniforma odak
- UST ALR ekran ile birlikte gelir
Eksiler
- Dıştan takma ses sistemi gerektirir
- Daha uzun atış oranı, çoğu 4k Usts'den daha fazla duvar yerleştirme gerektirir
- Anahtar görüntü ayarlamalarına hantal erişim
- Lazer için göz koruma modu yok
Epson'un oturma odası lazer UST kategorisindeki 4K girişi birkaç uyarı ile birlikte geliyor, ancak olağanüstü parlaklığı ve görüntü kalitesi eksikliklerini telafi etmekten daha fazla.
4K ust lazer projektörlerini oturma odası TV değiştirmeleri olarak iten projektör üreticileri arasındaki rekabet, 2020'in sonunda optoma ve Hisense'den yeni modellerin yanı sıra Samsung'dan ve son olarak Epson'dan ilk kez piyasaya sürülmesiyle ısındı. Epson'un EpiqVision Ultra LS500 ilk olarak 2019 sonbaharında CEDİA'DA gösterilen, çeşitli nedenlerden dolayı dikkat çekicidir. Bunlar arasında Epson'un adı ve pazarlamasının bir bütün olarak kategori üzerinde sahip olabileceği potansiyel etki var—belki de Sony'den başka hiçbir projektör markası Epson'un geniş tüketici bilincine sahip değil ya da Shaquile O'neal gibi yüksek profilli, spor merkezli bir sözcüye sahip olamaz.
Ancak projektörün kendisi, hem yüksek 4.000 lümen parlaklığı hem de büyük, periskop tarzı bir objektife sahip sıradışı endüstriyel tasarımı için segmente özgüdür. Ayrıca, Epson'un hisense'i projektörüne özel bir UST ekranı takan diğer tek üretici olarak takip ettiği gerçeği var. Bu, giriş maliyetini yükseltir, ancak aynı zamanda alıcıların epson'un olumlu bir deneyime sahip olmasını sağlar ve bu kategorideki tüm destekleyicilerin ilk projektör alıcıları için gerçekten seveceğini düşünüyorum. İyi başardılar görelim.
Özellikler
Epson, ls500'ün 16:9 görüntü boyutunu 130 inç maksimumda değerlendiriyor ve Projektörü 4,999 $için 100 inç, ortam ışığı reddeden bir ekrana sahip LS500-100 veya 5,999 $için 120 inç ekrana sahip LS500-120 olarak satıyor. Her iki ekran da, "ekran Büyüsü: UST ekranlarının ışığı Görmenize nasıl izin verdiği" makalemizde açıklanan tanıdık testere dişi optik tasarımına sahip olan aynı malzemeyi kullanır." Özel ekran üreticilerinin ürünlerinde bulunan aynı koyu gri yüzeye ve başka yerlerde yaygın olarak bulunan aynı 0.6 kazancına sahiptir (Epson, web sitesi özelliklerinin hatalı olarak 0.8 kazancı olarak listelediğini doğruladı). 1.0'ın altındaki kazanç, parlaklıkta bir fedakarlık anlamına gelir, ancak karanlık yüzey, havai ortam ışığının üstün reddi ile birleştiğinde, fiziğe meydan okuyan parlak odalarda dikkat çekici bir kontrastlı ve etkili bir görüntü ile sonuçlanır. Karanlıkta mat beyaz bir ekranla geçinebilirsiniz, ancak projektörünüzü günlük bir bigscreen TV olarak kullanmayı planlıyorsanız, UST alr ekranı sanal bir gerekliliktir.
Ekranı hesaba katsa bile, Epson'un paket fiyatlandırması projektörlerini kategorinin orta kademe seviyesine getiriyor. En düşük fiyatlı neredeyse eşdeğer ekranlar, 100 inç için yaklaşık 1.000 $ve 120 inç için belki de 1.800 $ ' a mal olacak. Bu miktarın geri çekilmesi, LS500'ÜN fiyatını yaklaşık 4.000 $ ' a çıkaracaktır. Epson, Projektörü zaten sattıkları bir ekran markasıyla eşleştirmeyi tercih eden bazı özel montajcılar için bağımsız bir seçenek sunuyor.
Epson LS500 açma videomuzda gösterildiği gibi, Epson yapılandırılmamış ekran elemanlarını ve ayrı kutulu Projektörü büyük bir karton kutuda sunar; aldığımız LS500-100 için karton 92 inç uzunluğunda, yaklaşık 22 inç kare ve 86 pound nakliye ağırlığındaydı. Ekranı bir araya getirmek, duvara monte etmek ve Projektörü kurmak ve hizalamak, çoğu yetkili Dıyer için basit bir projedir. Bu işlem birkaç saat sürebilir, ancak projektörün planlanan konumuna uyum sağlamak için ekranı doğru yere asmak ve hizalamak dışında herhangi bir zorluk oluşturmaz. Ekran yapımı için basılı talimatlar sağlanmıştır ve Epson LS500 ekran oluşturma ve hizalama videomuzda neler olduğunu görebilirsiniz. Epson ayrıca ekranın yapısını ve kurulumunu gösteren kendi videosunu da yayınladı. Kuşkusuz deneyim bina ekranlar ve yükleme UST projektörler ile geldim, ama sistematik süreci zevk ve uzak eylem sistemini görmeye gittiğimde tatmin duygusu ile geldi.
LS500, dekorunuza uyacak şekilde siyah veya beyaz olarak gelir. Ekranın altındaki bir konsoldan ön projeksiyon için hazır olarak gelir veya tavandan veya duvardan baş aşağı asılır; arka projeksiyon seçeneği yoktur, ancak bu açıkça birlikte verilen ekranın kullanımını feda eder. LS500'ÜN cyclops benzeri periskop lensi, bazı rekabetçi UST projektörlerinden daha derin ama aynı zamanda daha az geniş olan bir şasiden patlar. Lens gövdesi yaklaşık 6 x 6 inçtir ve şasinin yaklaşık 4 inç üzerindedir.
Form faktöründeki farklılıklardan daha kritik olan, lensin 0.29: 1 atış oranıdır. Bu, bugün diğer 4K UST projektörlerinin çoğundan biraz daha uzun bir atıştır ve Projektörü belirli bir ekran boyutu için duvardan biraz daha uzağa yerleştirmek zorunda kalmanıza neden olur. 100 inçlik bir ekran için Epson, projektörün arka panelinin ekran yüzeyinden yaklaşık 15,5 inç geriye oturması gerektiğini (duvardan toplam 17 inç mesafe için duvardan yaklaşık 1,5 inç uzakta oturacak) ve projektörün üst yüzeyinden 13,5 inç ekranın altına. Projektörün 14.75 inç derinliğini ve şasinin yaklaşık 5.25 inç yüksekliğini hesaba katarak, projektörün izleyiciye bakan ön paneli, ekranın alt kısmının yaklaşık 19 inç altında bir dinlenme yüzeyinde duvardan yaklaşık 32 inç oturacaktır. Tipik bir TV standının veya konsolun muhtemelen 24 inçten daha derin olmadığı göz önüne alındığında, mobilyalarınızı duvardan belirgin bir şekilde uzak tutmak zorunda kalabilirsiniz. 120 inçlik versiyon için, projektörün izleyiciye bakan ön paneli duvardan yaklaşık 37 inç uzakta olacak. Epson'un daha yakın zamanda geliştirilen tüketici ust Projektörü, 1080p çözünürlüklü EpiqVision Ultra LS300, yerleşimi biraz daha kolay hale getiren biraz daha agresif bir atış oranına sahiptir.
Epson'un büyük Lensi ve periskop tasarımı, şirketin en üst sınıf ust projektöründe bulunanlara benziyor ve benzer bir şasi üzerine inşa edilmiş diğer ticari modeller ve önemli bir fayda sağlıyor. Bugüne kadar rakip ürünlerde gördüğümden daha geniş bir ekran alanında son derece keskin bir odak sağlar. Oturma odası UST projektörlerinin çoğu, dik saldırı açısı ve gömme lenslerinin nispeten küçük çapı nedeniyle, sol üst ve sağ köşelerde bir miktar odak kaybına dayanır. Bu genellikle fark edilmez—16:9 içeriğinde bile mektup kutusu çubukları yoktur—çünkü görüntünün odak noktası neredeyse her zaman merkezdeki eylemdedir ve köşelerdeki içerik yine de bulanıktır. Ancak, bazı haber bültenlerinde görebileceğiniz yoğun alfasayısal grafikler gibi bu köşelerde ayrıntılı içerik olduğunda, daha belirgin hale gelir.
Buna karşılık, Epson daha keskin üst köşeler sunar ve sadece çok ince bir yaydan muzdariptir, bu da görüntünün ortasında küçük bir dökülmeye neden olur. Bu, ekranın dar siyah çerçevesinde tespit edilemez veya epson'un kurulum menüsünde sağladığı boşluk özelliği kullanılarak kolayca çıkarılabilir. Bu özelliği test desenleriyle kontrol ettim ve standart kilit taşı ve dört köşeli geometrik düzeltmeden farklı olarak, körlemenin etkinleştirilmesinin, başka herhangi bir potansiyel olarak zarar verici işleme başvurmadan, dört kenarından herhangi birinde görüntünün bir kısmını maskelediğini belirledim. Diğer Ust'lerde olduğu gibi, maksimum görüntü kalitesini korumak için mümkünse LS500'ÜN kilit taşı, dört corrner düzeltmesi ve dijital zoom işlevlerini kullanmaktan kaçınmanızı öneririz. Ancak boşluk kullanmaktan çekinmeyin; kaçırmayacağınız sadece birkaç piksel satırını feda edersiniz.
LS500, dekorunuza en iyi şekilde uyacak şekilde beyaz veya siyah olarak mevcuttur.
Ls500, sıra dışı form faktörünün ve 20.000 saatlik nominal ömrüne sahip parlak 4.000 lümenli lazer motorunun yanı sıra diğer Epson ev sineması projektörlerini de andırıyor. Epson'un diğer 4K uyumlu modelleri gibi, Epson'un 4K PRO-UHD piksel kaydırma ve görüntü işlemesini uyguladığı üç 1080p LCD görüntüleyiciye dayanıyor. Bu, çerçeve başına ekran piksel sayısını, tam 4K projektörün yapabileceğinin yaklaşık yarısına kadar iki katına çıkarır, ancak birçok incelemede bildirdiğimiz gibi, bu farkın normal görüntüleme mesafelerinde 4K içeriği ile tespit edilmesi neredeyse imkansızdır. 3LCD yapılandırması aynı zamanda epson'un bu DLP ağırlıklı ürün sınıfında eşit beyaz ve renk parlaklığı sağlayarak öne çıktığı anlamına gelir. Ayrıca, sıralı bir renk tekerleğinin olmaması, gökkuşağı eserlerine karşı geçirimsiz hale getirir, ancak bazı ust DLP projektörleri gökkuşaklarına karşı yüksek bağışıklık talep edebilir.
Projektör hem HDR10 hem de HLG uyumludur ve Epson'un mükemmel ton haritalama ve üst düzey ev sineması 5050UB ve HC3800'DE bulunan 16 adım HDR ayar parlaklık kontrolü ile birlikte gelir. Tam 10-bit HDR işleme, bantlamayı en aza indirgemek için gemide bulunur, ancak buradaki sınırlama, yalnızca Rec için derecelendirilen renk gamında bulunur.709 ve Epson'un en iyi projektörlerinde bulunan tam DCI-P3 geniş gamı değil. Tam DCI-P3, günümüzde çoğu 4K içeriğinde bulunan renk yelpazesiyle eşleşir, ancak aynı anda yüksek parlaklık ve geniş gama elde etme arasındaki mühendislik çatışması göz önüne alındığında, uzlaşma anlaşılabilir bir durumdur. Kontrast oranı, Dinamik Kontrast özelliği etkinleştirildiğinde 2.000.000:1 olarak derecelendirilmiştir, ancak siyahları gerçek zamanlı olarak daha da koyulaştırmak için mekanik bir iris yoktur. Projektör, görüntüleme koşullarınız veya zevkleriniz için lazerin önemli ateş gücünü evcilleştirmek için kullanılabilecek manuel bir ışık çıkışı kontrolüne sahiptir.
LS500'ÜN düşük giriş gecikmesi, ciddi oyunlar için uygun hale getirir.
Özellikle, LS500, 16.7 ms'lik çok düşük bir nominal giriş gecikmesi ve 60 Hz'de 4k HDR'Yİ işleyen tam 18 Gbps HDMI 2.0/HDCP 2.2 bağlantı noktaları ile, kapının hemen dışında bir oyun Projektörü olarak kendini tanıtan ilk UST projektörüdür. Bodnar 4K gecikme sayacımız, düşük gecikme için menü seçeneklerini optimize ettikten sonra 4K/60Hz sinyalleri ile nispeten yakın 21.1 ms ve 1080p/60Hz ile 27.4 ms ölçtü (daha fazla ayrıntı için İnceleme ekine bakın). Epson, her zamanki gibi uygulandığında giriş gecikmesini artıran bir çerçeve enterpolasyon hareket yumuşatma özelliğine sahiptir, ancak 1080p/24 dışında herhangi bir sinyal türü ile mevcut görünmüyordu,bu yüzden muhtemelen oyun için oyuna girmeyecekti.
Bu günlerde bir oturma odası ust Projektörü satıyorsanız, ona biraz "akıllı" vermelisiniz ve burada verilen bir Android TV HDMI streaming dongle ile ele alınmaktadır. Çubuk, güç için kendi USB portu ile donatılmış manyetik olarak bağlı ön ızgaranın arkasındaki bir bölmede gizlenir. Google Play store'daki uygulamaları kullanır ve diğer projektör incelemelerinde karşı karşıya olduğumuz Android tabanlı Aptoide akış platformuna göre büyük bir gelişmedir. YouTube ve Netflix, Amazon Prime ve Disney + dahil olmak üzere üç ücretli abonelik hizmetim için uygulamaları başarıyla indirip kullanabildim ve her birinden mükemmel 4K görüntü kalitesi elde ettim. Projektörün mikrofonlu uzaktan kumandası, Google asistan sesli arama veya bilgi sorgularına izin verir. Dongle ayrıca, aynı kablosuz ağdaki mobil cihazlardan fotoğraf paylaşmanıza ve uyumlu uygulamaları yayınlamanıza olanak tanıyan yerleşik Chromecast'i de entegre ediyor. Çoğu akış çubuğu gibi, bu aksesuarın kesinlikle bir Wi-Fi bağlantısı olduğunu unutmayın, bu yüzden iyi bir kablosuz sinyale ihtiyacınız olacaktır. Projektörün kendisi bir RJ45 LAN bağlantısına sahip olsa da, yalnızca epson'un iProjection mobil uygulaması veya PC yazılımı aracılığıyla ağ kontrolü veya içerik paylaşımı içindir—bu şasinin ticari köklerinden net bir transfer.
Bir tuhaflık, Android TV stick'in projektörün bilgi ekranı ve denediğim başka bir 4K ekranının doğruladığı gibi bir HDR bayrağı ile 4k'daki tüm içeriği çıkarmasıdır. Bu, program Netflix veya Amazon'da standart 1080p HD dinamik aralık olarak açıkça etiketlendiğinde bile geçerlidir ve stick'in kurulum menüsündeki çözünürlük ve bit derinliği ayarlarını sıfırlamaya çalıştığımda bile doğru kalmıştır. Bu, projektörün HDR parlaklık kontrolünün, yerel SDR içeriğiyle bile her zaman aktif olduğu anlamına gelir. SDR, bu kontrolün ayarlanmasıyla harika görünüyordu ve HDR ton haritalaması SDR'YE uygulandığında tipik olan belirgin gama ve renk bozulmalarını hiç görmedim. Ancak, Amazon 4k Firestick veya Roku Ultra media Player'da değiştirdiğimde gördüğüm Amazon'un yüklemesi gibi iyi HDR programlarıyla aynı keskin kontrastı almadığım açıktı.
LS500'DEKİ yerleşik ses, her biri 10 watt tarafından tahrik edilen ön paneldeki bir çift küçük yardımcı hoparlör anlamına gelir. İnce ses, evde yazılacak bir şey değildir ve Epson bunun böyle olacağını asla iddia etmemiştir; bir ses çubuğu veya başka bir dıştan takma sistem üzerinde plan yapmalısınız. Projektörün fiyatı ve hem daha yüksek hem de daha düşük fiyat noktalarındaki rakiplerin ses kalitesi hakkında daha fazla düşündükleri göz önüne alındığında, burada daha sağlam bir sistemin olmaması eksik olarak kabul edilir. Yine, yukarıda belirtilen LS300 modeli Yamaha tarafından tasarlanan bir ses sistemini entegre ediyor ve ayrıca ayrı bir akış dongle'ı gerektirmek yerine doğrudan projektöre entegre edilmiş Android TV platformuna sahip.
Hoparlörleri ve akış dongle'ı gizleyen ızgaranın arkasında, ayrıntıyı kolayca ince ayar yapmak için emin bir his ve yeterli ayrıntı ile çalışan bir menü gezinme çubuğu ve mekanik bir odaklama kolu var. Diğer bağlantılar ses sistemi bağlantısı için YAY ile diğer iki HDMI portu (biri) vardır, BİR isteğe bağlı bir WiFi adaptör bağlamak için 3.5 mm analog stereo ses çıkışı, LAN portu, RS232C kontrol noktası ve iki USB bağlantı noktası bir USB-ağ bağlantısı için bir mini-USB servis için bunu istiyorum. Video veya fotoğrafları doğrudan bir USB flash sürücüden görüntülemek için projektörde yerleşik bir medya oynatıcı yoktur.
Epson, ls500 ile iki kompakt uzaktan kumanda, biri projektör için (üzerinde bir Epson logosu bulunan) ve çubuğu başka bir ekrana taşımanız durumunda Android TV dongle'ına adanmış ikinci bir uzaktan kumanda sağlar. Ancak dongle, projektörün uzaktan kumandasından tamamen kontrol edilebilir. Her halükarda, projektör ile hiçbir talimatları bulmak ya da herhangi bir yere sopa ile diğer uzaktan arkadaşı nasıl tarif online olabilirim.
Projektör uzaktan kumandası, menüdeki tüm işlevlere erişim sağlar. Arka aydınlatma yok, ancak basitlik için tasarlandı ve öğrenildikten sonra çalışacak kadar kolay. Öne çıkanlar arasında, Android dongle'ın yaşadığı HDMI 3 girişini otomatik olarak seçecek bir ev düğmesi ve YouTube için doğrudan erişim anahtarı bulunur. Apps etiketli başka bir anahtar sizi doğrudan indirilen akış uygulamalarına veya play Store'a götürür, burada başkalarını bulabilirsiniz, ancak yalnızca çubuğu girdi olarak seçtikten sonra. Ne yazık ki, HDR ayarları parlaklık kontrolüne doğrudan uzaktan erişim yok, ki bu da birçok kullanıcının bir kez keşfedildikten sonra sık sık dokunacağını ve menüden erişmek için 8 tuş vuruşunu gerektirdiğini düşünüyorum. Bu işlevi keystone özelliğine erişmek için kullanılan uzak düğmeye atamak daha iyi bir seçim olacaktır, çünkü kullanıcılar yalnızca ilk kurulum sırasında bunu arayacaktır.
Canlı bir HDMI kaynağı bağlandığında, LS500, güç açılmasından ekran görüntüsüne geçmek için oldukça hızlı bir 20 saniye sürdü. Projektör Hızlı Başlatma bekleme modundaysa (son güç kesildikten sonra 90 dakikaya kadar sürecek şekilde ayarlanabilir), bu 7 veya 8 saniyeye kadar kesilebilir. Ekran anında güçten karanlığa düştü ve fan sadece bir dakika sonra durdu. Ancak projektör, HDMI girişleri arasında belirgin bir şekilde yavaş bir geçiş yaptı, bu da ekranı yaklaşık 8 veya 9 saniye boyunca kapattı—değerlendirmem devam ettikçe giderek daha yorucu hale gelen bir süre.
Epson'un kendi LS300 dahil olmak üzere yeni lazer ust projektörlerinin çoğundan farklı olarak, ls500'ün meraklı bir yürümeye başlayan çocuğun kirişe yaklaşması durumunda Lazeri karartmak veya kapatmak için yakınlık güvenlik dedektörüne sahip olmadığını belirtmek önemlidir. Etrafta küçük olanlar varsa düşünecek bir şey.
Performans
Renk Modları. LS500, daha az talepkar, videofil olmayan bir kitleye hizmet veren aydınlık oda TV izleme hedefine sahip olmasına rağmen, partiye her iki kalabalığı da tatmin edecek kadar getiriyor. Epson'un uzun mesafeli projektörlerinde bulunanlardan daha az olan sadece dört renk modu vardır, ancak iyi hizmet ederler ve tweakers için yüksek derecede ayarlanabilirlik ile gelirler. Hiçbiri, öznel parlaklıklarında ve bazı durumlarda beyaz için renk sıcaklıklarında ve diğer bazı küçük farklılıklarda farklılık gösterse de, doğru bir görüntü ya da toplam atma kategorisinde düşündüğümden çok uzak değildi.
Epson, tüm modlar için mevcut olan her zamanki geniş resim ayarlamalarını sağlar. Renk Sıcaklığı için geniş bir 9 konumlu ayarın yanı sıra RGB Kazanç ve önyargı kontrolleri ve kırmızı, yeşil ve mavi veya tüm parti için parlaklığın bireysel olarak ayarlanmasını sağlayan ayrı bir gri tonlama kontrolü vardır. Renk tonu, doygunluk ve parlaklığı ayarlamak için tam bir RGBCMY renk yönetim sistemi (CMS) bulunmaktadır. Epson'un gama kontrolü, birden fazla ayar ve bir grafik özel mod sağlar. Ayrıca, diğer Epson 4K projektörlerde bulunan ve piksel kaymasını etkinleştiren ve kademeli detay geliştirme dereceleri sunan beş konumlu (artı kapalı) geliştirme kontrolü de vardır. Preset 3, doğal olmayan kenar geliştirme eklemeden çoğu 4K içeriği için uygundur, ancak bazen 1080p diskler veya 1080i kablo kutusu programları ile karıştırdım. Diğer çözünürlük ve detay geliştirme kontrolleri de mevcuttur. Bunun ötesinde, herhangi bir RGB kenarını ortadan kaldırmak için panel hizalama özellikleri vardır (herhangi bir düzeltme gerektirmediğini gördüm). Kısacası, projektör kutudan çıkmaya hazır, ancak yüzeyin altında bir tweaker'ın zevki var.
LS500, HDR veya 3D içeriğini otomatik olarak algılar ve HDR parlaklık ve 3D ayarları menüsünü kullanılabilir hale getirir. Bunlar, içinde bulunduğunuz herhangi bir görüntüleme moduna bindirilir; özel HDR veya 3D modu yoktur. Bununla birlikte, her bir Renk Modu modu için ayarlar korunur, böylece isterseniz HDR veya 3D için dört moddan herhangi birini adamak ve ayarlamak mümkündür. Epson'un daha iyi ev sineması projektörlerinde olduğu gibi, LS500 ayrıca 10 farklı ayar konfigürasyonunun depolanmasına izin veren bir hafıza fonksiyonuna sahiptir, bu nedenle bunlar herhangi bir senaryo için herhangi bir resim modunu ve ayar kombinasyonunu ayarlamak ve kaydetmek için de kullanılabilir. Bununla birlikte, HDR parlaklık kontrolünde olduğu gibi, uzaktan kumandadaki bu özelliğe doğrudan erişim yoktur ve menü aracılığıyla saklanan bir belleğe gitme ve yükleme işlemi en az 12 tuş vuruşu gerektirir. Bu nedenle, günlük kullanım için kolay bir seçenek değildir. Renk modlarına menüdeki ilk durak olarak daha kolay erişilebilir, bu yüzden anıları kullanmak yerine farklı görüntüleme koşullarım ve sinyal türlerim için farklı renk modları ayarladım.
Of the four Color Modes, Dynamic is the brightest but comes with a noticeable green bias that will likely deter its use in all but the most demanding ambient light. However, as noted below, its extra punch was exceptionally helpful for 3D and its faults for that purpose were easily overcome with adjustments.
Kutunun dışında varsayılan olan parlak sinema, en iyi aydınlatılmış ortamlar için açıkça en iyi seçimdir. Biraz aşırı doygun renkler ve varsayılan ayarlarla vurguları üfleme eğiliminde olan çok sıcak bir tepe beyazı ile son derece parlak bir resim sağlar. Bazı küçük öznel ayarların ardından—ışık çıkışı kontrolünü %100 varsayılanından %80'e düşürmek, kontrast kontrolünü varsayılan 50'den 35'e düşürmek ve renk doygunluğu kontrolüne birkaç tıklama yapmak—yine de daha parlak bir resim ortaya koydu. Beyazlar soğuk taraftaydı, ama parlak bir ortam için mükemmel olan açık mavi değildi ve çeşitli Kafkas ten tonlarının Yüksek Parlaklıkta bile çok iyi tanımlandığını keşfetmekten mutluluk duydum. Sıradan TV izlememin çoğunu ve tüm aydınlık odalarımı bu ayarlarla izledim.
Şimdiye kadar en az parlak olan sinema modunun kutudan en doğru renk olmasını bekledim. Ancak tüm modları ölçtüğümde durum böyle değildi. Yine de, parlak sinemanın çok daha az parlak bir versiyonuydu ve aslında aynı şekilde doğruydu. Karanlık bir odada bile, varsayılan ayarları düşük kazançlı ALR ekranında benim zevkime göre yeterince yumruk veremedi. Işık çıkış kontrolünü varsayılan %50'den yaklaşık %80'e yükseltmek, orta ortam ışığında bile kullanılmasına izin vererek hile yaptı. Bir enstrüman kalibrasyonu yapmıyorsanız, bu konfigürasyon uzun bir oturumda gözlerinizi yormayacak Karanlık Oda filmi izlemek için iyi hizmet etmelidir.
Oyun modu öznel olarak parlak sinema moduna eşit parlaklık gösterdi, ancak biraz daha sıcak bir beyazla ve aslında Rec'e en yakın olanı ölçtü.709 SDR HDTV standardı. 1'den 3'e hızlı bir şekilde değiştirdiğim geliştirme ön ayarı için düşük ayarı nedeniyle kutudan çok daha yumuşak görünüyordu. Bu modda Karanlık Oda enstrüman kalibrasyonumu yaptım ve daha sıcak bir beyaza sahip olmanın yanı sıra, nihai sonuçlar sinema moduna kıyasla çoğu sahnede daha iyi kontrast ve biraz daha doygun renkler sağladı. Bu kalibrasyon, 16 adımlı HDR ayarları kaydırıcısındaki tek tek filmler için uygun ayarlamalarla birlikte Karanlık Oda HDR görüntüleme için de çalıştı. Kalibre edilmiş ayarlarım, incelemenin sonunda ekte yer almaktadır. Oyun resmi modunun çağrılmasının giriş gecikmesi üzerinde hiçbir etkisi olmadığını ve bu nedenle oyun için bir gereklilik olmaması gerektiğini unutmayın.
Karanlık Oda SDR görüntüleme. Portre ekranlarından Calman renk kalibrasyon yazılımı, bir X-Rite i1Pro2 photospectrometerve bir Murideo Six-G sinyal jeneratörü ile oyun modunun kalibrasyonu oldukça basit oldu. Gri tonlamalı RGB dengesi, gama ayarını değiştirmenin yanı sıra RGB Kazanç ve önyargı kontrolleri için sadece küçük ayarlamalar yapılması gereken kadar yakındı ve sonuç, %20'den %100'e kadar olan tam gri tonlamanın 3'ün altında düşük DeltaE hatalarına sahip olmasıydı. (DeltaE, sonucun doğru olana ne kadar yakın olduğunun bir göstergesidir; 3 veya daha az—bazıları 4 veya daha az—mükemmel bir sonuçtan ayırt edilemez).
Şaşırtıcı bir şekilde, projektörün nispeten geniş ölçülen renk gamı göz önüne alındığında, renk noktalarını Rec'in kesin sınırlarında ayarlama.Bir SDR sinyali ile 709 renk alanı zordu; CMS renk kontrolleri onları %100 doygunluk noktalarına çekmede etkisizdi. Neyse ki, tüm birincil ve ikincil renkler için renk doygunluğu, tam Rec'in yaklaşık %90'ına kadar övgüye değer bir şekilde izlendi.709 gamı ve %100 puan yerine %80 doygunluk noktalarına kalibre etmek, tam %100 puan 5'e yakın olmasına rağmen 2 Deltanın altında mükemmel sonuçlar verdi. "Açık ten"," yeşillik "ve" Mavi Gökyüzü "gibi şeyleri temsil edenler de dahil olmak üzere 30 hedefi kontrol eden Calman'ın ColorChecker, bu %100 renk noktaları için düşük 1.9 DeltaE ve maksimum 4.9 DeltaE ortalaması aldı.
Bu ayarlarla Epson, la la Land'in SDR versiyonundan tüm zorlu go-to kliplerimi başarıyla gezdi, parlak renklerle dolu bir film. Başrol oyuncusu Emma Stone, iyi ayarlanmış bir projektörde sadece sıcak aydınlatma ile kasıtlı olarak çekilen belirli iç sahnelerde pembe bir cilt tonu sergilemesi gereken açık tenini ortaya çıkaran birçok yakın çekimde yer alıyor; LS500 farklı sahneleri izledi ve film boyunca harika ve doğal görünmesini sağladı. Mia'yı dairesinde iki oda arkadaşı arasında otururken gösteren bir fotoğraf da yüzlerindeki ince farklılıkları mükemmel bir şekilde ortaya çıkardı. Bir noktada, başını bazı projektörlere turuncu renkte yaslanabilen birkaç koyu kırmızı yastığa yaslayan bir havai çekimde gördü-ama burada değil.
Kalibre edilmiş Epson, la la Land'deki parlak renkleri ve daha ince tonları mükemmel bir şekilde görselleştirdi. (Fotoğraf: Lionsgate)
Ryan Gosling'in oynadığı karakteri Mia ve romantik ilgisi Sebastian'ın bir film stüdyosu backlot üzerinde yürüdüğü başka bir sahnede, Mia'nın beyaz gömleği ve Seb'in soluk sarı gömleği ve açık yakada görülen beyaz fanila, hepsi güzel bir şekilde sergilendi ve tasvir edildi. Seb'in zar zor sarı gömleği, diğer bazı projektörlerde gördüğüm gibi turuncu veya başka bir renk tonu göstermedi. Filmin üzerine oturan 1970'lerin New York Şehri devriye arabası, yerli bir New Yorker olarak iyi bildiğim çok özel bir mavi tonudur ve burada ikna edici bir şekilde işlenmiştir. Aynı şekilde, filmin parlak, güneşle aydınlatılmış bir la otoyol rampasındaki açılış dans numarası, doğal soluk mavi bir gökyüzünü gösterdi-gerçek hayatta (özellikle LA'DA) nadiren görülen bir noktaya aşırı doygun ve keskin değil, ancak birçok projektörün etkilemek için bir çaba. Ve dansçıların turuncudan parlak maviye, saf kırmızıdan çarpıcı sarıya kadar değişen zengin renkli kostümleri, diğer iyi ayarlanmış ekranlarda gördüğüm gibi geldi.
Kara panter izlerken benzer deneyimler yaşadım . T'challa'nın (Chadwick Boseman) haklı tacı için bir mücadeleye meydan okuduğu filmin başlangıcına yakın bir açık hava sahnesinde, taç giyme töreninde toplanan kabilelerin ritüel kostümleri çarpıcı bir renkli zemin sağlar ve farklı kahverengi cilt tonları tamamen siyah döküm iyi tanımlanmıştır. Katılımcılar için bir galeri olarak hizmet veren gökyüzü, su ve gri Kaya çıkıntıları doğal ve davetkar görünüyordu. Kara panter gibi giyinmiş T-Challa'nın gece ormanlarında dolaşan bir insan taciri karavanına saldırdığı bir başka önceki sahne, LS500'ÜN karanlık içeriği makul derecede iyi idare edebildiğini ve dinamik kontrastı aktif olan gölge ayrıntılarını sunabileceğini kanıtladı. Ama çok karanlık sahneler veya filmler, örneğin Harry Potter ve Ölüm Yadigarları Bölüm 12, Pt. 2 ölüm yiyenlerin geceleri mehtaplı bir uçurumda toplandığı, projektörün orta halli siyah seviyesini ortaya çıkardı. LS500, son zamanlarda test ettiğim diğer lazer Ust'lerle bu konuda eşitti, ancak açıkçası Epson'un kendi UB serisinin veya JVC referans projektörümün kontrast performansında değil. Yine de, 4,000 lümen lazer tahrikli bir projektör için övgüye değer bir iş çıkarır.
LS500'ÜN çerçeve enterpolasyon hareket kompanzasyon özelliği sadece 1080p/24 sinyalli menüde aktifti-diğer tüm sinyal türleriyle grileştiğini buldum. Mevcut olduğunda, Kapalı, Düşük, Normal ve yüksek olmak üzere dört konuma sahiptir. Low, titreme ve hareket bulanıklığını kontrol etmek için kullandığım kliplerle sadece hafif bir şekilde etkiliydi ve aynı zamanda 24 kare filmlere sadece mütevazı bir sabun Operası video efekti getirdi. Normal ve yüksek ayarlar, titremeyi yumuşatmada ve bulanıklığı azaltmada kesinlikle daha etkiliydi, ancak aynı zamanda daha belirgin bir video efekti de getirdi. 24fps filmlerle hareket enterpolasyonunu kullanmamayı tercih ediyorum ve kablo kutumdan çıkan 1080i sporları için mevcut değildi. Bununla birlikte, 3D filmleri izlemek çok yararlı oldu, ancak Normal veya yüksek bir seviyeye ayarlamak resme ekstra parlaklık ve gerçekçilik dokunuşu verdi.
Karanlık Oda HDR. HDR filmleri için kalibre edilmiş oyun modunu kullanmak çok iyi çalıştı ve yalnızca Epson'un 16 adımlı HDR ayar kontrolünün, ton haritasını tek tek başlıklar için tadına göre ayarlamasını gerektirdi. Basitçe söylemek gerekirse, SDR'DE izlediğim her şey HDR'DE açıkça daha iyi görünüyordu ve HDR kontrolünün yüksek tanecikliği, bence sadece JVC'NİN projektörleri tarafından eşit olan farklı içerik için bir dereceye kadar konaklama sağlıyor. LS500 uzun süredir devam eden HDR işkence testimi aldı, Meg ve aslında iyi görünmesini sağladı. 4.000 nit tepe ve 1.193 nit ortalama parlaklığa sahip olan bu başlık, çoğu HDR projektöründe—en karanlık HDR ayarlarında bile—filmin çoğu için yıkanmış görünüyor ve bazı özel parlak sahneler gerçek bir meydan okuma sunuyor. LS500'Ü mükemmel, kontrastlı bir görüntü için ayarlayabildim ve hala kontrol için boş alan vardı. Benzer şekilde, Spears & Munsil HDR Benchmark test diski farklı parlaklık eşikleri için yapılandırılabilir, bu yüzden onu herhangi bir hdr10 içeriği için en parlak olanı temsil eden 10.000 nit'e ayarladım ve montajındaki en parlak sahneye hızlı bir şekilde ilettim, bir blizzard whiteout'ta duran bir at klibi. 16 adımlı kontrolde sadece 12 konumunda, yerdeki parlak karların engebeli yüzeyinde visseral yumruk ve güzel detaylarla güzel bir şekilde işlenmişti.
LS500'ÜN esnek HDR parlaklık kontrolü, Astronotun uzay elbiseleri de dahil olmak üzere Apollo 13'ün keskin beyazlarının visseral bir etki ile ortaya çıktığını garanti etti. (Fotoğraf: Evrensel)
Genellikle yaklaşık 1000 nit tepe noktası olan çoğu film için, varsayılan HDR ayarını 8 çok karanlık buldum ve daha parlak bir şekilde ittim, genellikle 3 veya hatta 2 pozisyonuna yerleştim. Bu, zirveye, bu alanlardaki bazı detayların pahasına daha fazla etki kazandırdı. Apollo 13'ün HDR versiyonu muhteşem görünüyordu, en sahneler hakkında genel olarak mükemmel kontrast kısa aynasal vurgular, böyle bir başlangıç galerisinde parlak güneş yakalıyor taret üzerinde NASA'NIN fırlatma site ve film boyunca dağınık birçok net beyazlar NASA yetkilileri: Saturn V roketi, astronotun uzay elbisesi, beyaz elbise gömlek, astronotun karısı ve dokulu beyaz bir elbise üstünde dönen bir TV kamera uzun lens Zıplayan güneş gibi görünen bir pop ile birlikte ama.
Aquaman'daki açılış dizisi-3,241 nit tepe ve 902 nit ortalama parlaklığa sahip nispeten parlak bir HDR diski - de güzel bir şekilde işlenmiştir. Nicole Kidman tarafından oynanan Kraliçe Atlantna, dokusu yeni evindeki sıcak aydınlatmayı ikna edici bir şekilde vurgulayan gümüş-altın bir kostüm giyiyor ve HDR ayarları kontrolü düzgün bir şekilde ayarlanmış, iyi aydınlatılmış yüzünün yakın çekimleri uygun bir şekilde ortaya çıktı.açık tenine sütlü doku ve bazı projektörlerde gördüğüm alnındaki üflemeli yamaların hiçbiri.
Aydınlık oda SDR. LS500, orta ila yüksek ortam ışığında izlemek için günlük bir televizyon yerine en sık kullanılacaktır. Standart olmayan parlak sinema modunda-projektörün ikinci en parlak modu ve bu daha az kritik görev için en uygun olanı-renk doğruluğu, kontrast ve etkileyici parlaklığın zorlayıcı kombinasyonundan etkilendim. Yukarıda da belirtildiği gibi, %100 %80 lazer Işık Çıkışı düşürücü, 50 35 parlak yayınları patlamış olmaktan olayları önlemek için (tepe beyaz seviye), Kontrast alarak, ve 50 den fleshtones daha doğal ve daha parlak görünmesini sağlamak için bağımlı 40 45 arası (içerik ve kaynak) için Renk Doygunluğunu azaltır şeyler aşağı sesi: göz bazı hızlı öznel ayarlamaları yaptım. Bazı programlara ekstra kontrast eklemek için bazen parlaklığı (siyah seviye) bir veya iki tıklama ile değiştirdim. Her ne kadar beyazlar hala bu modda soğuk maviye doğru eğilmiş olsa da, aşırı değildi ve görüntünün aydınlatmaya dayanmasına yardımcı oldu ve renklerin geri kalanı o kadar doğal görünüyordu ki, bir enstrüman kalibrasyonu ile asla rahatsız olmadım.
Stüdyomdaki parlaklığı azalttıktan sonra bile, görüntüyü doğrudan yıkayan havai ışınlara sahip olduğum yerde, resim alr ekranında o kadar tatmin edici bir şekilde parlak ve emminently izlenebilir kaldı ki, sadece ne kadar ileri gidebileceğimi görmek için alışılmamış aydınlatma zorluklarına döndüm.şeyler. Odadaki tüm ışıkları açtıktan sonra—üstte, yan tarafta ve ekranın önünde olanlar da dahil olmak üzere-içinde bir LED sel ile bir kelepçe ışığı çıkardım ve ekrana farklı açılardan işaret ettim. Siyahlar daha parlak hale geldi ve kirişin sıcaklığından bir renk tonu aldı, bu da bir yumruğun resmini soydu, ancak renklerin çoğu canlı kaldı ve görüntü asla izleyemeyeceğiniz bir noktaya kadar yıkanmadı. Bunun, eşlik eden ekranı ile parlak güneş ışığına sahip odalarda bile saygın bir görüntü sunması gereken bir projektör olduğunu söyleyerek kendimi güvende hissediyorum.
Çalışırken, çoğu zaman arka planda, ışıklar açıkken projektörde haber, spor ve prime-time şovları çalıştırmak için birçok saat harcadım. NFL ve kolej futbolu büyük ekranda harika görünüyordu (yayın kalitesine bağlı) ve haber bültenleri doğal cilt tonlarını ve yan yana uzmanlar arasında yüzlerin iyi bir şekilde tanımlanmasını gösterdi. Tabii ki, görüntünün keskinliği yayına bağlı olarak değişiyordu, ancak projektör, özellikle menüdeki Deinterlacing özelliğinden Video seçeneğini seçtikten sonra, kablo kutumdan daha az yıldız 1080i sinyalini ölçeklendirmek için iyi bir iş çıkardı. Yayınlanan filmler bile iyi görünüyordu ve sadece en karanlık olanı—Harry Potter ve Phoenix Düzeni'nin yeniden başlatıldığını düşünün—sadece siyah seviyeyi korumak için havai ışıkları kapatmak için beni gönderdi. Ama kasıtlı olarak kendimi bir filme daldırdığım zamanlar dışında ışıkları tamamen söndürmek zorunda kalmadım, bu durumda Karanlık Oda oyun modumu tercih ettim.
Tam 1080p 3D. aksi takdirde belirgin bir şekilde yeşil önyargılı olan Dinamik mod, kullandığım Xpand Vision Lite RF gözlükleri sayesinde 3D'de kabul edilebilir görünüyordu ve projektörün tam parlaklığını taşıdı. Yeşil geri ve kırmızı yumruk kadar bu mod için renk sıcaklık ayarları kullanarak biraz yüzleri yeşil görüp kalıntıları ortadan sonra en parlak ve stüdyomda gördüğümü hatırlamıyorum dengeli 3D en iyi renk sonuçlandı başlıkları üzerinde Parlaklık ve Kontrast ile biraz oynamaya sıcak bir dokunuş getirdi. LS500'ÜN 3D menüsü, bir parlaklık ayarı (hemen Yüksek olarak ayarladım) ve genellikle en iyi varsayılan olarak bırakılan, ancak tat ve içeriğe uyum sağlamak için derinliğin etkili bir şekilde artırılmasına veya azaltılmasına izin veren bir 3D Derinlik kontrolü içerir. Yukarıda belirtildiği gibi, çerçeve enterpolasyon özelliği 3D için de aktiftir ve resme daha fazla parlaklık ve gerçekçilik kazandırmak için kullandım.
Minonlar gibi animasyonlar, Minyonların kıyafetlerinde ikna edici (tam olarak doğru olmasa da) sarı ve mavi tulumlar ve her yerde tatmin edici bir vuruş sağladı. The Walk (Phillipe Petit'in İkiz kuleler arasındaki yüksek telli yürüyüşü hakkında) ve eski bekleme Avatarı (şimdiye kadar gördüğüm en iyi 3D uygulamalarından biri) gibi canlı aksiyon 3D, doğal etler ve yeşillikler, mükemmel detaylar ve fantastik 3D efektler sağladı. Avatar özellikle, nefes kesici, tamamen baştan çıkarıcıydı ve bir zamanlar beni daha fazla parlaklık ya da rahatsız edici yanlış renkler ya da renklendirme için özlem bırakmadı. Ve bu bir ev sineması projektöründe 3D için çok şey söylüyor.
Projektörün parlaklığı, birçok görüntü ayarlaması ile birlikte, Avatar gibi 3D başlıklarda iyi bir renkle keskin bir görüntü elde etmeye yardımcı oldu. (Fotoğraf: 20th Century Fox)
Sonuç
Diğer sağlam performansına rağmen, Epson'un ilk 4K lazer UST ev sineması Projektörü birkaç uyarı ile birlikte geliyor. Uygun bir entegre ses sisteminin olmaması, zaten pahalı bir projektör / ekran kombinasyonunun maliyetine katkıda bulunur. Dahil edilen akış çubuğu, HDR için üçüncü taraf flamalar kadar etkili değildi ve dıştan takma yapısı, HDMI ARC üzerinden bir ses sistemi bağlamak için ihtiyacınız olan üç HDMI girişinden birini alıyor. Bu, ek bir kaynak için yalnızca bir tane bırakır, ancak ses sisteminiz birden fazla HDMI girişi olan bir ses çubuğu veya AV alıcısı ise, bu bir sorun olmayacaktır. Ayrıca, çok kanallı bir optik dijital ses çıkışının olağandışı olmaması, bu HDMI-ARC bağlantı noktasını kullanmanız veya ses sisteminizi beslemek için daha az arzu edilen analog stereo çıkışa takılmanız gerektiği anlamına gelir.
Bunun ötesinde, uzaktan kumanda, sık kullanılan HDR parlaklık kontrolüne erişim sağlamak için biraz daha iyi planlanmış olabilir ve lensin daha uzun atış oranı, Projektörü duvardan daha uzağa yerleştirmek anlamına gelir, bu da dekorunuzla çalışabilir veya çalışmayabilir. Son olarak, belirli bir yaştaki çocuklarınız varsa, Lazeri karartmak için bir hareket dedektörünün olmaması dikkate alınabilir. Epson'un, bu sorunların çoğunu, hala parlak bir 3.600 lümen sunan, ancak 4K PRO-UHD piksel kaymasını reddeden yukarıda belirtilen LS300 modelinde ele aldığına dikkat edilmelidir; bununla birlikte, 4K/HDR sinyallerini kabul eder ve bunları projektörün doğal 1080p çözünürlüğünde HDR ile görüntüler. Yakında bu Projektörü gözden geçirmeyi umuyoruz.
Bununla birlikte, bu tasarım tuhaflıklarının veya eksik özelliklerin hiçbiri LS500'ÜN önemli güçlü yanlarını bastırmak için yeterli değildir. Bazıları için önemli bir özellik olan oyun için sınıfının önde gelen düşük giriş gecikmesi ile başlayabilirsiniz. Ancak daha kritik olan, LS500'ÜN tüm varoluş nedeni, ışıkta işlev görme yeteneği ve bu yüksek lümen çıkışında çok az yaygara ile çekici ve doğal renk sağlama şekli olan bir ürün sınıfındaki lider parlaklığıdır. Bu UST projektörlerinin alıcılarının büyük çoğunluğu profesyonel kalibrasyon için çaba göstermeyeceğinden, LS500'ÜN hangi modları seçerseniz seçin size iyi bir görüntü vermesi ve yüksek parlaklık, esasen doğru renk kombinasyonu ve daha geniş bir ekran alanına daha iyi odaklanmayı sağlayan büyük bir lens sayesinde, olması gereken panel TV'nin değiştirilmesi gibi performansa daha da yaklaşıyor. Aynı zamanda Karanlık Oda tiyatro Projektörü olarak da işlev görür ve etkili ton haritalaması sayesinde HDR'Yİ incelikle işler. Ve pastanın üzerine biraz daha krema koymak için LS500, şimdiye kadar gördüğüm en iyi ve en parlak 3D'yi kısa veya uzun mesafeli herhangi bir ev sineması projektöründe sunuyor. Bunlar bazı güçlü büyük artıları ve LS500'Ü en yüksek Editörün seçim önerisini kazanmak için fazlasıyla yeterli.
Ölçümler
Parlaklık. LS500, ANSI lümenleri ile aynı 9 noktalı ortalama teknikle ölçülen 4.000 ISO 21118 lümen için derecelendirilmiştir. UST Projektörü için el tipi bir parlaklık ölçer kullanarak parlaklık ölçümleri, lensin dik açısının ve sayacın küçük hareketlerinin okumaları nasıl etkileyebileceğinden dolayı en iyi şekilde Tuzla alınır. Ancak, metreyi ekrana sabit bir açıda tutan bir jig ile dinamik modu ölçmeye yönelik üç girişimim, 4, 061 ila 4, 513 lümen arasında değişen ölçümlere yol açtı, bu yüzden projektör hiçbir zaman spesifikasyonunu yapamadı. En muhafazakar okumaların ve diğer renk modlarının sonuçları aşağıda gösterilmiştir. Işık çıkışı kontrolünün Normal ayarı, %100 işaretine karşılık gelir ve sinema dışındaki tüm modlar için varsayılandır. Sinema Modu varsayılan olarak %50 işaretine karşılık gelen Eco ayarına ayarlanır. Herhangi bir modu Eco'ya ayarlamak, tam Normal çıktıya kıyasla %49.6'lık bir düşüşle sonuçlandı. Işık çıkışını %75'e ayarlamak, tam çıkışın %74.7'sini ölçtü.
Epson LS500 ANSI lümen
MODU | NORMAL | EKO |
---|---|---|
Dinamik | 4,061 | 2,014 |
Parlak Sinema | 2,406 | 1193 |
Sinema | 2,353 | 1.186 |
Oyun | 2,223 | 1,103 |
Fan Gürültüsü. Epson, LS500'ÜN fan gürültüsünü web sitelerinde "37 db'ye kadar" olarak değerlendiriyor."28 dBA arka plan gürültüsüne sahip bir odada bir SPL metre ile rahat Ölçümler yaparak, ekrandan 11 metre ve projektörün önünden 9 metre uzakta bir görüntüleme konumundan 36.1 dBA ölçtüm, ışık çıkışı ayarı ile 100% maksimum ayarda (Normal), sinema hariç tüm modların varsayılan olarak ayarlandığı. Fan gürültüsü bu mesafeden göze çarpan bir sessizlikti, ancak rastgele gürültü olarak karışacak kadar düşük bir perdeye sahipti ve herhangi bir soundtrack çalma ile kendisine aşırı dikkat çekmedi.
Işık çıkışı ayarının azaltılması, ölçülen fan gürültüsünü kademeli olarak azaltır ve perdeyi de düşürür, bu da her %10 adımda önemli ölçüde daha az algılanabilir hale getirir. Gürültü %90 oranında belirgin bir şekilde düşer ve %80 oranında herhangi bir müzik skorunda, düşük ses seviyesinde bile saptanamaz ve herhangi bir diyalogda duyulması zordu. 50 Eko ayarında, 31.0 dBA veya tam çıktıdan yaklaşık 5 dBA daha düşük bir değer ölçtüm.
4.921 feet (1.500 metre) üzerinde yüksek irtifa modu önerilir. Bu, %100 Normal ayara yaklaşık 3 dB gürültü ekledi ve önemli ölçüde daha dikkat dağıtıcı hale getirdi.
Giriş Gecikmesi. Diğer projektörler gibi, LS500 de en düşük giriş gecikmesini 60 Hz kare hızında 3840x2160 UHD sinyalleri veya 60 Hz'de 1920x1080 HD sinyalleri ile kaydeder. Her iki çözünürlükte daha yavaş kare hızları gecikmeyi artırır. Benzer şekilde, çekici çerçeve Enterpolasyonu da genellikle giriş gecikmesini arttırır. Bazı projektörler, giriş gecikmesini daha da azaltmak için işlemeyi azaltan özel bir oyun moduna veya düşük gecikme özelliğine sahip olsa da, LS500'ÜN oyun renk modunu varsayılan ayarlarında kullanmak veya başka bir renk modunu seçmek, gecikme ölçümleri üzerinde gözle görülür bir etkiye sahip değildi.
Bir Bodnar gecikme ölçer kullanarak, 2160p/60 sinyaliyle 21.1 milisaniyelik en düşük giriş gecikmesini ölçtüm-spesifikasyonda iddia edilen 16.7 saniye değil, yakın ve bir LAZERDE gördüğümüz en düşük UST. 60 1080p/için okuma 27.4 ms vardı. Bu Ölçümler daha önce Epson Ev Sineması projektörleri Kapalı tüm; ve Boy Oranı Normal: Hızlı Görüntü İşleme; Süper Çözünürlük, Gürültü Azaltma, Çerçeve Aradeğerleme ve Keystone Düzeltme en düşük giriş gecikme teslim olarak tavsiye edilen aşağıdaki menü ayarları ile çekilmiştir. Ayrıca, okumalar üzerinde hiçbir etkisi olmayan detay geliştirmeyi ve dinamik kontrastı kapatmayı denedim.
Bugün diğer tüm ev sineması projektörlerinde olduğu gibi, LS500'ÜN yeni Sony ve Xbox konsollarında 4k/120 Hz oyun için daha geniş bant genişliğinde bir HDMI 2.1 girişi olmaması, gelecekte bir noktada bir engel olacaktır. Ancak, bu cihazları tam olarak barındırabilecek herhangi bir projektör görmedik.
Çerçeve Enterpolasyonu. Bu LS500 Kare İlişkilendirme özelliği 2 veya 3 boyutlu 1080p/24 sinyalleri için kullanılabilir. İncelemede belirtildiği gibi, Düşük ayarına titreme taming ve bazı zorlu klipleri bulanıklığı azaltır sadece mütevazı bir etkisi vardı, ama aynı zamanda 24 normalde Fİ kullanmaktan kaçının bazı izleyiciler tarafından kabul edilebilecek filmler fps pembe dizi video etkisi sadece mütevazı bir derece tanıttı. Normal ve yüksek ayarlar kesinlikle daha etkiliydi—bir hamak üzerinde sallanan bir kadının zorlu bir test klibinde Yüksek derecede azaltılmış bulanıklık-ancak bu ayarlar aynı zamanda 24 kare içeriğinde belirgin şekilde daha belirgin bir video efekti getirdi. 1080p 3D filmler için, video efektini daha az belirgin buldum ve Normal veya yüksek ayar genellikle resme ekstra parlaklık ve gerçekçilik kazandırdı.
Connections
- HDCP 2.2 ile HDMI 2.0 b (x3, ark ile bir)
- RJ-45
- RS-232C
- USB güç (5 V, 2A) için HDMI 3 / Android flama
- USB-A (isteğe bağlı WiFi dongle için)
- Mini USB (servis)
- 3.5 mm ses çıkışı
- USB güç (5 V, 1.5 A)
- Mikro USB (firmware güncellemeleri için)
Kalibre Edilmiş Ayarlar
Herhangi bir üçüncü tarafın kalibre edilmiş görüntü ayarları, numuneden numuneye varyasyon için önemli potansiyeli veya farklı ekran boyutlarını ve malzemelerini, aydınlatmayı, lamba kullanımını veya görüntü kalitesini etkileyebilecek diğer çevresel faktörleri hesaba katmaz. Projektörler her zaman kullanıcının kendi alanında kalibre edilmeli ve beklenen görüntüleme koşullarına göre ayarlanmalıdır. Ancak, burada sağlanan ayarlar bazıları için yararlı bir başlangıç noktası olabilir. Ayar yapmadan önce her zaman geçerli ayarlarınızı kaydedin, böylece istediğiniz gibi geri dönebilirsiniz. Her kalibrasyon için bazı bağlamlar için gözden geçirmenin performans bölümüne bakın. Dolaylı olarak kalibrasyon aşağıdaki sübjektif düzenlemeler bazen (siyah seviye) Parlaklık en hoş sonuçlar ve farklı içeriği en doğal fleshtones etkisi varsa, Kontrast (beyaz tepe), Renk Doygunluğu, ve HDR Parlaklık Ayarlamalar sonuçlandı.
Aşağıdaki ayarlar 0.6 kazanç, 100 inç diyagonal, 16:9 UST ALR ekranında kalibre edildi.
Karanlık Oda SDR / HDR
RESİM MENÜSÜ
Ekran Modu: Oyun
Parlaklık: 50
Kontrast: 40
Renk Doygunluğu: 47
Renk tonu: 50
Keskinlik
- Standart: 5
- İnce Çizgi Geliştirme: 5
- Kalın Çizgi Geliştirme: 5
Beyaz Dengesi
- Renk Sıcaklığı: 7
- G-M Düzeltme 4
Özel
- Ofset R: 47
- Ofset G: 49
- Ofset B: 47
- Kazanç R: 40
- Kazanç G: 50
- Kazanç B: 47
Gri tonlama
- Ayar Seviyesi: 8
- Kırmızı 0
- Yeşil 0
- Mavi 0
Görüntü Geliştirme
-4 K Enhancment: üzerinde
- Görüntü Preset Modu: Preset 3
- Çerçeve Enterpolasyon: Kapalı
- Gürültü Azaltma: 4
- MPEG Gürültü Azaltma: 1
- Süper Resoution
- İnce Çizgi Ayarı: 5
- Yumuşak Odak Detay 5
- Detay Geliştirme
- Gücü: 25
-- Aralığı: 25
Gelişmiş
- Gama: -1
- RGBCMY (renk tonu, Doygunluk, Parlaklık)
- Kırmızı: H49, S55, B50
- Yeşil: H57, S55, B49
- Mavi: H50, S50, B50
- Camgöbeği: H50, S50, B50
- Eflatun: H54, S52, B50
- Sarı: H50, S50, B53
Işık Çıkışı: 90%
Dinamik Kontrast: Yüksek Hız
SİNYAL MENÜSÜ
Aspect: Normal
Overscan: Kapalı
Renk Alanı: Otomatik
Dinamik Aralık
- Dinamik Aralık: Otomatik
- Hdr10 ayarı (uygulanabilir olduğunda): 2-5 Çoğu içerik için veya tadı ayarlamak
Gelişmiş
- Video Aralığı: Tam (0-255)
- Edıd: Genişletilmiş
- Görüntü İşleme: Hızlı
Aydınlık oda SDR
RESİM MENÜSÜ
Ekran Modu: Parlak Sinema
Parlaklık: 50
Kontrast: 35
Renk Doygunluğu: 40-45
Renk tonu: 50
Keskinlik
- Standart: 5
- İnce Çizgi Geliştirme: 5
- Kalın Çizgi Geliştirme: 5
Beyaz Dengesi
- Renk Sıcaklığı: 9
- G-M Düzeltme 2
Özel
- Ofset R: 50
- Ofset G: 50
- Ofset B: 50
- Kazanç R: 50
- Kazanç G: 50
- Kazanç B: 50
Gri tonlama
- Ayar Seviyesi: 8
- Kırmızı 0
- Yeşil 0
- Mavi 0
Görüntü Geliştirme
-4 K Enhancment: üzerinde
- Görüntü Preset Modu: Preset 3
- Çerçeve Enterpolasyonu: gri veya kapalı (1080p / 24 sinyalleri ile)
- Gürültü Azaltma: 4
- MPEG Gürültü Azaltma: 1
- Süper Resoution
-- İnce Çizgi Ayarı: 5
- Yumuşak Odak Detay 5
- Detay Geliştirme
- Gücü: 25
-- Aralığı: 25
Gelişmiş
- Gama: 0
- RGBCMY (renk tonu, Doygunluk, Parlaklık)
- Kırmızı: H50, S50, B50
- Yeşil: H50, S50, B50
- Mavi: H50, S50, B50
- Camgöbeği: H50, S50, B50
- Eflatun: H50, S50, B50
- Sarı: H50, S50, B50
Işık Çıkışı: 80%
Dinamik Kontrast: Yüksek Hız
SİNYAL MENÜSÜ
Aspect: Normal
Overscan: Kapalı
Renk Alanı: Otomatik
Dinamik Aralık
- Dinamik Aralık: Otomatik
- Hdr10 ayarı (uygulanabilir olduğunda): 2-5 Çoğu içerik için veya tadı ayarlamak
Gelişmiş
- Video Aralığı: Sınırlı (16-235)
- Edıd: Genişletilmiş
- Görüntü İşleme: Hızlı
Tam 1080 P 3D
RESİM MEN&